Krok č. 1 - Potvrdenie Wi-Fi siete
Počas procesu pripojenia Roomby k Wi-Fi pripojí mobilné zariadenie Roombu na tú istú sieť, ktorú používa aj samotné mobilné zariadenie. Uistite sa, že váš router je zapojený a že ste v prostredí s dobrým pokrytím Wi-Fi signálu. Prejdite do nastavení vášho mobilného zariadenia a pripojte ho k požadovanej Wi-Fi sieti ešte pred začiatkom procesu pripojenia.
Ak aplikácia iRobot HOME vyžaduje pripojenie k sieti Wi-Fi, hoci je vaša Wi-Fi sieť zobrazená v zozname sietí, skontrolujte, či je zobrazená ikona Wi-Fi signálu v ľavom hornom rohu displeja vášho mobilného zariadenia. Ak tam táto ikona nie je, znamená to, že nie ste pripojený k žiadnej Wi-Fi sieti.
„V nastaveniach mobilného zariadenie je zobrazený názov vašej Wi-Fi siete, ale ikona v hornom ľavom rohu displeja Wi-Fi nie je zobrazená”
V prípade tohto problému prejdite do nastavení vášho mobilného zariadenia a zapnite a vypnite „Letový režim“. Ak sa aj napriek tomuto kroku ikona Wi-Fi signálu v ľavom hornom rohu nezobrazí, reštartujte svoje mobilné zariadenie. Po tom, ako sa ikona Wi-Fi signálu zobrazí, otvorte aplikáciu iRobot HOME a proces pripojenia Roomby do Wi-Fi začnite odznova.
Ak problém pretrváva, reštartujte svoj router.
Krok č. 2 – Aktivovanie pripojenia Roomby
Ak po stlačení tlačidiel pri aktivovaní pripojenia Roomby nezaznie žiadny tón, použite nasledovné kroky na vyriešenie tohto problému.
- Uistite sa, že nabíjacia stanica je zapojená do elektrickej siete.
- Uistite sa, že vaša Roomba je pripojená k nabíjacej stanici.
- Ak kontrolky Roomby nesvietia, stlačte tlačidlo CLEAN , aby ste Roombu zapli.
- Skúste znova aktivovať pripojenie Roomby stlačením a podržaním tlačidiel
DOCK a
SPOT po oboch stranách tlačidla CLEAN.
Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.
Krok č. 3 – Roomba sa nezobrazuje v zozname Wi-Fi sietí na mojom mobilnom zariadení
Pokiaľ sa Roomba nezobrazuje v zozname Wi-Fi sietí na vašom mobilnom zariadení, skontrolujte nasledovné:
- Roomba je pripojená k nabíjacej stanici a ikona Wi-Fi bliká.
- Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metrov od vášho mobilného zariadenia.
- Počkali ste najmenej 30 sekúnd, aby sa Roomba zobrazila v zozname Vašich Wi-Fi sietí.
- Možno budete musieť opustiť zoznam Wi-Fi sietí a znovu sa do neho vrátiť, aby ste Roombu mohli pripojiť.
Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.
Krok č. 4 – Mobilné zariadenie zobrazuje „Nezabezpečená sieť“
Pri počiatočných nastaveniach komunikujú Roomba a vaše mobilné zariadenie napriamo, aby sa Roomba vedela pripojiť do vašej domácej siete. Nemusíte sa obávať povoliť pripojenie k Roombe, aj keď budete upozornený na nezabezpečenú sieť. Jedná sa o dočasné pripojenie počas procesu pripojenia.
Krok č. 5 – Aplikácia iRobot HOME sa nevie pripojiť k Roombe v zozname mojich Wi-Fi sietí
Ak sa vám vo vašom mobilnom zariadení podarilo pripojiť v zozname Wi-Fi sietí k vašej Roombe, ale aplikácia iRobot HOME sa k Roombe pripojiť nedokáže, prejdite do Nastavení vášho mobilného zariadenia a zapnite a vypnite „Letový režim“.
Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.
Krok č. 6 – „Nedá sa pripojiť k [Robotu]. Skontrolujte nastavenie Wi-Fi a skúste to znova.”
Postupujte podľa týchto krokov:
- Uistite sa, že ikona Wi-Fi na Roombe bliká na zeleno.
- Prejdite do nastavení Wi-Fi vo vašom mobilnom zariadení a vyberte Roombu zo zoznamu Wi-Fi sietí. Môže trvať nejakú dobu, kým sa Roomba objaví v zozname Wi-Fi sietí. Vaše mobilné zariadenie počas tohto času hľadá sieť Roomba.
- Po zvolení siete Roomba prejdite naspäť do aplikácie iRobot HOME a dokončite proces nastavenia.
Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.
Krok č. 7 – „Nebolo možné nájsť robota”
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Nebolo možné nájsť robota“ a ak Wi-Fi ikona na Roombe svieti na bielo, postupujte podľa nasledovných krokov pre vyriešenie tohto problému:
- Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k tej istej sieti, ako ku ktorej sa snaží pripojiť Roomba.
- Zapnite aplikáciu iRobot HOME a vyberte
Menu → Pridať robota.
- Zo zoznamu detekovaných robotov vyberte robota, ku ktorému sa chcete pripojiť. Ak nevidíte vášho robota v zozname detekovaných robotov, reštartujte router a vyskúšajte to isté od znova. Uistite sa, že robot je pripojený k nabíjacej stanici a je zapnutý.
- Stlačte a podržte tlačidlo
DOCK na vašej Roombe, až kým nezaznie séria tónov (asi po 2 sekundách). Keď tlačidlo uvoľníte, Wi-Fi ikona zabliká na zeleno.
Ak problém pretrváva alebo ikona Wi-Fi na robote nesvieti na bielo, skontrolujte, či sú splnené požiadavky na vašu Wi-Fi sieť, reštartujte router a skúste znova.
Krok č. 8 – „Objavila sa chyba siete. Prosím vyberte znovu Roombu zo zoznamu vašich Wi-Fi sietí“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Objavila sa chyba siete. Prosím vyberte znovu Roombu zo zoznamu vašich Wi-Fi sietí“ postupujte podľa nasledovných krokov pre vyriešenie tohto problému:
- Zatvorte aplikáciu.
- Prejdite do Nastavení vášho zariadenia → Nastavenia Wi-Fi.
- Vyberte Roombu.
- Vráťte sa do aplikácie iRobot HOME a pokračujte s procesom pripojenia.
Ak problém pretrváva, skontrolujte, či sú splnené požiadavky na vašu Wi-Fi sieť, reštartujte router a skúste znova.
Krok č. 9 – „Nedá sa pripojiť k [Názov siete]. Skontrolujte nastavenie Wi-Fi a skúste to znova.“
Táto hláška v aplikácii iRobot HOME znamená, že vaše mobilné zariadenie nie je pripojené k správnej sieti. Prejdite do Nastavení Wi-Fi na vašom mobilnom zariadení a pripojte sa k sieti SSID, ku ktorej bola Roomba pôvodne pripojená. Ak problém pretrváva, reštartujte router a skúste znova.
Krok č. 10 – Moju sieť nie je možné nastaviť
Upozorňujeme, že Roomba podporuje iba 2,4 GHz siete. Roomba nepodporuje 5 GHz siete.
Keď používate aplikáciu iRobot HOME a nemôžete Roombu pripojiť k vašej domácej sieti, uistite sa prosím, že platí nasledovné:
- Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metre od vášho mobilného zariadenia a v dosahu požadovanej Wi-Fi siete.
- Mobilné zariadenie má dostatočný Wi-Fi signál.
V prípade, že mobilné zariadenie nemá dostatočne silný signál Wi-Fi, skontrolujte zdroje rušenia, ako napríklad zariadenia Bluetooth, bezdrôtové telefóny, detské pestúnky a mikrovlnné rúry. Rádiové vlny Wi-Fi majú tiež problém prechádzať cez stavebné materiály, ako je oceľ a betón. V prípade, že kvalita Wi-Fi signálu je pri aktuálnom umiestnení nabíjacej stanice slabá, nabíjaciu stanicu umiestnite bližšie k routeru.
- Zadali ste správne heslo do siete Wi-Fi.
- Skontrolujte, či sú nastavenia Wi-Fi správne.
Reštartujte robota, zatvorte aplikáciu iRobot HOME a opakujte proces pripojenia Roomba. Ak dané kroky problém nevyriešia, reštartujte router.
Krok č. 11 – „Roomba je buď mimo dosahu siete [Názov siete], [Názov siete] nemá frekvenciu 2,4 GHz, alebo [Názov siete] je naladená na kanál, ktorý Roomba nepodporuje. Pre ďalšie informácie, viď nastavenia Wi-Fi siete.“
Keď používate aplikáciu iRobot HOME a nemôžete Roombu pripojiť k vašej domácej sieti, uistite sa prosím, že platí nasledovné:
- Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metre od vášho mobilného zariadenia a v dosahu požadovanej Wi-Fi siete.
- Váš router podporuje štandard 802.11n pri frekvencii 2,4 GHz.
- Šírka pásma je 20 MHz alebo AUTO.
Roomby zakúpené v USA budú komunikovať len s routermi, ktoré vysielajú na kanáloch 1-11. Roomby zakúpené mimo USA sú kompatibilné s kanálmi 1-13.
Ak problém pretrváva, uistite sa, že nastavenia Wi-Fi siete sú správne.
Krok č. 12 – „Roomba nevie získať IP adresu. Skontrolujte nastavenia routera.“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba nevie získať IP adresu. Skontrolujte nastavenia routera“ postupujte podľa nasledovných krokov:
- Skontrolujte router a uistite sa, že máte správne nastavenú Wi-Fi.
- Skúste proces nastavenie zopakovať odznova.
Ak problém pretrváva, reštartujte router.
Krok č. 13 – „Chyba pri komunikácii s robotom. Prosím reštartujte robot.“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Chyba pri komunikácii s robotom. Prosím reštartujte robot“ postupujte podľa nasledovných krokov:
- Stlačte a podrže tlačidlo CLEAN na robote na 10 sekúnd, až kým sa nerozsvietia všetky kontrolky.
- Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov.
- Stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN raz a potom počkajte 5 sekúnd.
Krok č. 14 – „Roomba stratila spojenie s routerom. Skontrolujte router alebo overte, či je Roomba v dosahu siete.“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba stratila spojenie s routerom. Skontrolujte router alebo overte, či je Roomba v dosahu siete“ uistite sa prosím, že platí nasledovné:
- Roomba sa nachádza v oblasti s dobrým pokrytím Wi-Fi. Ak je nabíjacia stanica umiestnená v časti domácnosti s hraničnou silou Wi-Fi signálu, mali by ste ju presunúť do oblasti so silnejším pokrytím. Pokiaľ má vaše mobilné zariadenie v mieste umiestnenia nabíjacej stanice dobrú kvalitu signálu Wi-Fi, aj Roomba bude so sieťou Wi-Fi komunikovať bezproblémovo.
- Wi-Fi sieť Roomby je správne nastavená a v sieti existujú voľné IP adresy.
- Roomba má plne nabitú batériu.
Ak ste overili body uvedené vyššie a problém pretrváva, reštartujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a začnite proces nastavenia odznova. Ak problém pretrváva, reštartujte router.
Krok č. 15 – „Roomba sa nemôže pripojiť. Prosím stlačte Opakovať.“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba sa nemôže pripojiť. Prosím stlačte Opakovať“ stlačte Opakovať v spodnej časti displeja a skúste s procesom nastavenia odznova. Ak sa stretnete s inou chybovou hláškou, postupujte podľa pokynov pre riešenie problémov pre túto správu.
Krok č. 16 – „V tomto okamihu nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“
Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „V tomto okamihu nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova“ postupujte podľa nasledovných krokov:
- Uistite sa, že sieť Wi-Fi je správne nastavená a skúste proces pripojenia Roomby odznova.
- Ak problém pretrváva, reštartujte robota, zatvorte aplikáciu a začnite proces pripojenia Roomby odznova.
Krok č. 17 – „Chyba siete, tento robot nie je pripojený k [Názov siete]. Pripojte sa znovu v nastaveniach a vráťte sa do aplikácie.“
Ak aplikácia zobrazuje hlášku „Chyba siete, tento robot nie je pripojený k [Názov siete]. Pripojte sa znovu v nastaveniach a vráťte sa do aplikácie“ postupujte podľa nasledovných krokov:
- Vypnite aplikáciu iRobot HOME.
- V mobilnom zariadení prejdite do nastavení Wi-Fi.
- Pripojte sa na uvedenú Wi-Fi [Názov siete].
- Vráťte sa do aplikácie iRobot HOME pre ukončenie nastavení.
Čo tento problém spôsobuje?
Po zadaní sieťových poverení a pripojení sa k sieti, Roomba aj mobilné zariadenie potrebujú overiť, či používajú rovnakú Wi-Fi (SSID). Toto upozornenie sa na mobilnom zariadení zobrazí, ak sa mobilné zariadenie pripojí k inej sieti než Roomba.
Ikonka Wi-Fi na Roombe bliká alebo svieti na červeno
Ak ikona Wi-Fi na Roombe bliká alebo svieti na červeno, znamená to, že Roomba sa počas procesu pripojenia Roomby k Wi-Fi nevedela pripojiť k routeru. Zvoľte Retry (Opakovať).
Aplikácia iRobot HOME počas procesu pripojenia Roomby zobrazuje hlásenie „Teraz nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“
Ak počas procesu pripojenia Roomby aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Teraz nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“, uistite sa, že platí nasledovné:
- Ak sú k sieti pripojené viaceré roboty, uistite sa, že ste pripojený k správnemu robotu.
- Ak ikona Wi-Fi
na robote svieti na bielo, vyskúšajte proces pripojenia robota spustiť znova.
- Ak ikona Wi-Fi
na robote bliká na zeleno, použite nasledovné kroky na reštartovanie robota a vyskúšajte spustiť proces pripojenia robota znova:
- Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov.
- Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.
Prečo je dôležité kupovať roboty iRobot len u autorizovaných predajcov iRobot?
Pri kúpe robotov iRobot v sieti našich autorizovaných predajcov iRobot sa môžete spoľahnúť, že sú na Slovensko distribuované legálnou cestou, prostredníctvom slovenského distribútora PLAY Electronics, s. r. o. Žilina.
Našich predajcov si dôkladne vyberáme. Musia spĺňať prísne kritériá, medzi ktoré patria spoľahlivosť, seriózny prístup, jasné majetkové vzťahy a úspešná obchodná história. Predajný personál v sieti autorizovaných predajcov iRobot pravidelne školíme, keďže je pre nás dôležité, aby Vám dokázali poskytnúť dokonalý zákaznícky servis. V prípade, že tomu tak nie je, neváhajte nás kontaktovať. Pozrite si tiež zoznam našich autorizovaných predajcov .
Pri nákupe v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme:
Garancia 24-mesačnej záruky: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov sa vzťahuje 24-mesačná záručná doba.
Garancia 100% kvality: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme, že sú originálnymi produktmi, ktoré prešli výstupnou kvalitatívnou kontrolou.
Garancia nadštandardnej zákazníckej podpory: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov iRobot poskytujeme nadštandardnú podporu (podpora prostredníctvom infolinky, výhody vernostného programu, nadštandardný systém riešenia reklamácií).
Garancia jednoduchej reklamácie: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot máte možnosť využiť bezplatný zvoz reklamovaného robota priamo od vás z domu a následný dovoz opraveného robota priamo k vám domov. To všetko bezplatne a veľmi jednoducho. Prečítajte si viac o systéme jednoduchých reklamácií.
Vyššie uvedené záruky môžeme garantovať iba v prípade kúpy robotického pomocníka v sieti autorizovaných predajcov iRobot. Pre overenie nákupu vždy vyžadujeme nákupný doklad a výrobné číslo robota. Pokiaľ by bolo zistené, že predaj robota neprebehol prostredníctvom autorizovaného predajcu iRobot, nemôžeme Vám bohužiaľ záruku uznať. Pri vašom nákupe preto venujte veľkú pozornosť a zvoľte si solídneho a overeného predajcu.
Pri nákupe prostredníctvom predajcov, ktorí nie sú našimi autorizovanými predajcami iRobot riskujete značné komplikácie do budúcna a predaj u takýchto obchodníkov vôbec neodporúčame.
Aká je kazovosť robotov iRobot a ako dlho trvá servis?
Kazovosť robotov iRobot sa pohybuje na veľmi nízkej úrovni porovnateľnej s ostatnými prémiovými značkami v segmente spotrebnej elektroniky.
Veľký počet reklamovaných závad je zapríčinených zanedbanou údržbou robota, ktorú je potrebné vykonávať pravidelne. Preto nezabudnite pravidelne udržiavať robot čistý podľa inštrukcií na údržbu robota. Pri pravidelnej údržbe je životnosť robotického pomocníka 5-6 rokov.
Naše servisné stredisko rieši reklamácie do 5-7 dní s nadštandardnou službou – zvozom reklamácií kuriérom priamo z vašej domácnosti. Opraveného robota vám tiež dopravíme naspäť domov kuriérom a to všetko, samozrejme, bezplatne!
Aká je záručná doba na roboty iRobot?
Na roboty iRobot, ktoré boli zakúpené v sieti autorizovaných partnerov iRobot, poskytujeme štandardnú záruku 24 mesiacov.
Ako mám postupovať v prípade reklamácie robota iRobot?
V prípade akejkoľvek poruchy robota odporúčame problém najskôr konzultovať prostredníctvom iRobot infolinky 0900 111 151.
Reklamovaný robot môžete zaniesť k predajcovi, u ktorého ste robota zakúpili a ktorý vybaví reklamáciu za Vás.
Avšak, omnoho pohodlnejší, jednoduchší a rýchlejší spôsob je využiť náš nadštandardný servis riešenia reklamácií. Po vyplnení reklamačného formulára Vás bude priamo kontaktovať náš servis, ktorý bude Vašu reklamáciu riešiť. Reklamovaný robot bude bezplatne zvezený kuriérom priamo z vašej domácnosti a po oprave Vám robota opätovne bezplatne dovezieme priamo domov kuriérom.
Prečo nemá iRobot v ponuke 2v1 robot, ale dve samostatné zariadenia?
V ponuke má aktuálne iRobot roboty, ktoré pokrývajú kompletnú starostlivosť o podlahy v domácnosti. Na vysávanie je určená Roomba a na mopovanie a leštenie podláh je určená Braava. Tieto roboty nerobia pri čistení žiadne kompromisy. Každý je navrhnutý tak, aby svoju robotu (či je to vysávanie alebo mopovanie) robil najdôkladnejšie, ako to ide.
Spájanie vysávania a mopovania do jedného zariadenia prináša nutnosť robenia kompromisov. Pri vysávaní sa používajú iné pohyby ako pri mopovaní. Kruhový robot nedokáže mopovať v kútoch a môže sa stať, že sa dostane aj na koberec.
Robotický vysávač Roomba je základom starostlivosti o podlahy. Vysáva suché nečistoty, akými sú prach, dlhé vlasy a chlpy domácich miláčikov. Nečistoty dokáže odstrániť zo všetkých typov povrchov, teda z plávajúcich, drevených a laminátových podláh, dlažby, linolea, kameňa… a perfektne tiež vysáva koberce, ktoré po vysávaní Roombou vyzerajú omnoho lepšie, akoby oživené. Na vymetanie nečistôt pozdĺž stien, okolo nábytku a z kútov používa špeciálne navrhnutú bočnú kefku. Chcem vedieť viac o robotických vysávačoch Roomba.
Robotický mop Braava slúži na mopovanie menších nečistôt, fľakov a finálne doleštenie podláh. Mopovanie funguje na princípe vlhčenej handričky alebo podložky, ktorá svojou vlhkosťou nepoškodí ani citlivé drevené podlahy. Preto ju môžete použiť nielen na dlažbu, kameň, linoleum, ale aj na plávajúce laminátové a drevené podlahy. Vďaka svojmu štvorcovému tvaru dokáže čistiť aj pozdĺž stien a dostane sa aj do kútov. Pohybuje sa rovnako, ako keď mopujete vy – po jednotlivých miestach prechádza až trikrát, aby zabezpečila dôkladné odstránenie fľakov a škvŕn.
Pred použitím Braavy odporúčame povysávať, keďže nahromadené chumáče prachu a vlasy môžu negatívne ovplyvniť výsledok mopovania. Piesok alebo ostré predmety zachytené do mopovacej handričky alebo podložky zas môžu poškodiť podlahu. Chcem vedieť viac o robotických mopoch Braava.
Ako funguje inteligentný systém navigácie iAdapt, ktorým sa roboty iRobot odlišujú od konkurencie?
To, že roboty iRobot, patria medzi špičku na trhu zabezpečuje ich systém navigácie.
iAdapt je jedinečný adaptabilný systém orientácie v priestore. Zabezpečuje nezávislé správanie sa robota, ktorý sa prispôsobí prostrediu, povrchu a množstvu znečistenia. Podstatu systému iAdapt tvorí séria aktívnych senzorov komunikujúcich s programovým vybavením robota. Senzory monitorujú čistený priestor 60-krát za sekundu a robot sa zameriava na nečistoty, mení smer a vyhýba sa prekážkam.
Celý systém je jedinečný aj v tom, že robot prechádza po jednotlivých miestach upratovaného priestoru viackrát a tým sa zabezpečí precíznosť a vysoká kvalita upratovania. Systém iAdapt bol vyvinutý spoločnosťou iRobot, ktorá disponuje už viac ako 25-ročnými skúsenosťami v oblasti výskumu a vývoja robotiky.
Robotické vysávače Roomba série 900 a i navyše využívajú lokalizáciu pomocou kamery. Roomba vysáva a zároveň si zostavuje mapu priestoru na základe informácií prijatých zo senzorov. Kamera sleduje upratovaný priestor a na základe kontrastných bodov si vytvára záchytné body, pomocou ktorých sa lokalizuje vo vytvorenej mape priestoru. Vďaka týmto záchytným bodom a mape priestoru Roomba série 900 a i presne vie, kde sa v rámci mapy nachádza, ktoré miesta už vysávala a ktoré ešte povysávať musí. Chcem vedieť viac
Ako sa mám rozhodnúť, ktorý model robotického vysávača Roomba je pre mňa najvhodnejší?
Pri výbere robotického vysávača je najdôležitejším kritériom to, či chcete, aby robot sám upratoval celú domácnosť, teda všetky miestnosti jednu za druhou.
Roomba série 600 a série e: Na to, aby bolo zabezpečené dôkladné vysávanie, je potrebné robotickému vysávaču Roomba vyčleniť jednotlivé miestnosti – vždy iba jednu. Teda Roomba by sa mala vždy venovať vysávaniu iba jednej miestnosti. Ak by ste iba pootvárali všetky dvere v domácnosti a robota pustili vysávať do celého bytu bez rozdelenia miestností, efekt vysávania by bol slabý, alebo by robot nebol schopný sa vrátiť na nabíjaciu stanicu. Na vyčlenenie vysávaného priestoru slúži fyzická bariéra alebo voliteľné príslušenstvo – virtuálna stena.
Virtuálnymi stenami vytvoríte neviditeľnú bariéru, ktorú robot nikdy neprekročí. T. z., že ho uzavriete v jednej miestnosti, ale po skončení upratovania tejto miestnosti budete musieť robota preniesť do ďalšej a spustiť upratovanie v tejto miestnosti. Namiesto virtuálnej steny môžete použiť samozrejme dvere.
Roomba série 900 a série i a s: Vďaka vylepšenej navigácii iAdapt 2.0 v spojení s vizuálnou lokalizáciou nemusíte robotu vyčleňovať jednotlivé miestnosti. Iba pootvárate dvere na všetkých miestnostiach a spustíte upratovanie. Roomba série 900, i a s si počas vysávania vytvára mapu priestoru a presne vie, kde sa nachádza. Dokáže povysávať celú plochu členitej domácnosti a v prípade, že sa jej uprostred vysávania vybije batéria, automaticky sa dobije a pokračuje, aby mohla povysávať všetky miestnosti.
Robotické vysávače Roomba série 600 sú vhodné do každej domácnosti, ale neobsahujú množstvo funkcií, ktoré zjednodušujú údržbu a zvyšujú výkon vyšších sérií.
Robotické vysávače Roomba série e využívajú revolučný systém dvoch gumených kief, ktorý maximalizuje sací výkon (až 50% lepší zber nečistôt a 5-krát silnejší sací výkon) za súčasnej minimalizácia potreby údržby robota (na gumené hlavné kefy sa nenamotávajú takmer žiadne vlasy).
Robotické vysávače Roomba série 900 dokážu povysávať viac miestností alebo celú plochu domácnosti. Pokiaľ sa im počas vysávania vybije batéria, automaticky sa vrátia na nabíjaciu stanicu a dobijú sa, aby mohli pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Navyše, upratovanie môžete spustiť, naplánovať alebo prispôsobiť cez aplikáciu iRobot HOME vo vašom smartfóne, nech ste kdekoľvek.
Robotické vysávače Roomba série i si domácnosť zmapujú a vytvorenú mapu si optimalizujú a uložia. Následne je možné určiť a pomenovať jednotlivé miestnosti. Potom stačí v aplikácii iRobot HOME zvoliť vysávanie celej domácnosti, alebo vybrať miestnosti, ktoré sa majú vysávať. Robotické vysávače Roomba série i podporujú vyprázdňovaciu stanicu Clean Base, ktorá sama vyprázdni zásobník robota do uzavretého vrecka až 60-krát. Takže na vysávanie môžete zabudnúť na celé mesiace.
Robotické vysávače Roomba série s sú vďaka technológii Perfect Edge a až 40-krát vyššiemu saciemu výkonu najvýkonnejšie robotické vysávače na trhu. Technológia Perfect Edge kombinuje tvar robota s maximálnym dosahom do kútov, jedinečnú kútovú kefku a 3D senzor, ktorý neustále sleduje vysávaný priestor pred robotom. Takisto podporujú vyprázdňovaciu stanicu Clean Base, ktorá sama vyprázdni zásobník robota do uzavretého vrecka až 60-krát.
Mám doma zvieratá (pes, mačka). Ktorý z modelov robotických vysávačov Roomba je pre mňa najvhodnejší?
Pokiaľ chcete údržbe vysávača Roomba venovať len minimum času, ideálnou voľbou je robotický vysávač Roomba série e, 900, i a s, pri ktorých boli hlavné kefy nahradené dvoma gumenými valcami AeroForce, na ktoré sa takmer vôbec nenamotávajú dlhé vlasy a chlpy. Tým pádom nie je potrebné kefy robotických vysávačov Roomba týchto sérií tak často čistiť od namotaných vlasov a chlpov. Zároveň zabezpečujú vyšší výkon vysávania v porovnaní s klasickými štetinovými kefami.
Co je to funkce ANTITANGLE?
iRobot myslí na běžnou domácnost, proto je navržen s technologií ANTITANGLE, která zabrání zamotání a zaseknutí se do kabelů či třásní od koberece. Jakmile kartáče ucítí odpor, otočí rotaci. Tímto způsobem se robot uvolní a může pokračovat v úklidu.
Čo presne znamená inteligentné mapovanie Imprint?
Inteligentné mapovanie Imprint znamená schopnosť robota naučiť sa, zmapovať a prispôsobiť sa vašej domácnosti. Model Roomba i7 a s9 sa pri vysávaní naučí pôdorys a zapamätá si mapu pôdorysu pre ďalšie upratovania – toto umožní robotu určiť si najlepšiu trasu čistenia na základe umiestnenia každej miestnosti, rozmiestnenia nábytku atď. Akonáhle sa robot naučí pôdorys a vy si pomenujete jednotlivé miestnosti, cez aplikáciu iRobot HOME si vo vašej Smart Map môžete zvoliť vysávanie konkrétnej miestnosti, výberu viacerých miestností, alebo celej plochy domácnosti.
Ako si Roomba série i a s vytvorí Smart Map a pozná moje miestnosti?
Model Roomba i7 a s9 si vytvára mapu priestoru s každým novým vysávaním. Po tom, ako povysáva rovnaký priestor viackrát, Roomba série i a s si vytvorí Smart Map, ktorú už prerozdelí na rôzne priestory alebo miestnosti. Cez aplikáciu iRobot HOME si môžete toto rozdelenie mapy upraviť. Môžete spojiť, rozdeliť a pomenovať miestnosti, ako uznáte za vhodné. Po tomto nastavení môžete Roomba série i a s naplánovať na vysávanie určených miestností v určených časoch, alebo dať povysávať celú plochu domácnosti.
Zapamätá si Roomba série i a s viac ako iba jednu mapu poschodia?
Áno. Model Roomba i7 a s9 si dokáže zapamätať až 10 jedinečných máp poschodí (máp), takže ju môžete prenášať na iné poschodie alebo do inej domácnosti. Hneď, ako si robot zmapuje priestor, rozozná, v ktorej mape sa nachádza a tiež svoju polohu a bude vysávať podľa vášho určenia.
Ako často by mal byť vyprázdňovaný zásobník robota?
Frekvencia vyprázdňovania je v každej domácnosti iná a závisí od viacerých faktorov, ako napríklad či máte doma zvieracieho miláčika. Keď je zásobník robota plný, aplikácia iRobot HOME vás na to upozorní. Roomba série i a s sú tiež kompatibilné s automatickou vyprázdňovacou stanicou Clean Base (predáva sa samostatne, alebo ako sada robot s vyprázdňovacou stanicou). Stanica Clean Base automaticky vyprázdni zásobník robota vždy po tom, ako zaparkuje, aj keď nie je zásobník ešte plný. Dokáže vyprázdniť až 60 zásobníkov plných špiny a prachu, takže na vysávanie zabudnete na celé mesiace.
Ako často by mala byť vyprázdňovaná stanica Clean Base?
Clean Base je navrhnutá na vyprázdnenie až 60 zásobníkov plných špiny a prachu. V niektorých domácnostiach sa môže zaplniť za mesiac, v niektorých aj za dlhšie obdobie. Záleží to napríklad od typu podlahy, alebo či máte doma zvieracieho miláčika atď. Keď je vrecko stanice plné, aplikácia iRobot HOME vás na to upozorní a vám ho stačí vytiahnuť zo stanice a založiť nové vrecko.
Dá sa stanica Clean Base zakúpiť samostatne?
Áno, stanica sa dá zakúpiť ako príslušenstvo. Keď ju zakúpite samostatne, k stanici Clean Base je pribalený aj špeciálny zásobník robota na nečistoty, ktorý podporuje automatické vyprázdňovanie. Stačí v robote vymeniť pôvodný zásobník za pribalený a stanica sa môže pustiť do práce.
Funguje stanica Clean Base aj s predchádzajúcimi modelmi Roomba?
Nie. Automatický vyprázdňovacia stanica Clean Base funguje iba s Roomba sériami i a s. Robotické vysávače Roomba série i a s sú vybavené špeciálnym zásobníkom na nečistoty, ktorý dokáže so stanicou Clean Base spolupracovať.
Dá sa zásobník robota na nečistoty umývať v umývačke riadu?
Nie. Umývateľný zásobník môže byť jedine opláchnutý v rukách pod teplou, tečúcou vodou. Dôležité: ubezpečte sa, že pred umývaním zásobníka ste z neho vytiahli filter. Pred tým, ako zásobník znova vložíte do robota, nechajte ho dôkladne vyschnúť.
Kompatibilita s operačnými systémami
Aplikácia iRobot HOME je kompatibilná so zariadeniami s operačným systémom iOS 10 a vyššie a Andoid OS 5 a vyššie. Nie je kompatibilná so stolnými počítačmi ani s mobilnými zariadeniami s OS Widnows Mobile alebo Kindle Fire. Aplikácia iRobot HOME nebola testovaná so systémami tretích strán na automatizáciu domácnosti.
Pomocou nasledovných krokov zistíte, aký operačný systém vaše mobilné zariadenie používa:
iOS: Nastavenia → Všeobecné → Informácie → Verzia
Android: Nastavenia → Informácie o zariadení → Verzia Androidu
Kroky na zistenie verzie Androidu sa môžu v závislosti od zariadenia líšiť. Viac informácií nájdete v návode na použitie vášho mobilného zariadenia. Ak vaše mobilné zariadenie nepoužíva kompatibilný operačný systém, aplikáciu iRobot HOME v Obchode Play™ nenájdete.
Kompatibilita s Wi-Fi sieťami
Roomba používa frekvenciu 802.11 na 2,4 GHz. Roomba nepodporuje 5 GHz siete a k takýmto sieťami ju nebude možné úspešne pripojiť.
Skontrolujte, či používate správne nastavenia vašej Wi-Fi siete:
- Musíte používať kompatibilný router.
- Radio Mode = 2,4 GHz alebo 2,4/5 GHz.
- Nepoužívate VPN (Virtuálna privátna sieť) alebo Proxy Server.
- Váš router nemá vypnuté Wi-Fi.
- Váš router podporuje IPv4.
- Protokol = N (B/G) Compatible.
- Rozsah kanála je 20 MHz alebo AUTO.
- Roomby zakúpené v USA budú komunikovať len s routermi, ktoré vysielajú na kanáloch 1-11. Roomby zakúpené mimo USA sú kompatibilné s kanálmi 1-13.
- Ak používate zosilňovače Wi-Fi signálu, názov siete (SSID) a heslo musia byť rovnaké, ako pre primárnu sieť.
Ak používate 2,4/5 GHz kombinovanú sieť a máte problém s pripojením Roomby, prepnite router na 2,5 GHz sieť. Keď Roombu pripojíte k Wi-Fi, môžete prepnúť nastavene siete naspäť.
Nekompatibilné routery
Nasledovné routery majú problémy s kompatibilitou. Prosím aktualizujte firmware vášho routera a použite nasledovné informácie na vyriešenie problémov.
Značka |
Model |
Testovaná Verzia |
Riešenie |
Cisco |
RE1000 |
v1.0.02 |
Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť. Keď je nastavené na WPA2, môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie. |
D-Link |
DIR-300 |
2.15 |
Môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie. |
Logitec |
LAN-W300N/RSB |
1.0.6.2 |
Tento router nie je kompatibilný s Roomba 900. Prosím skúste iný router. |
Microsoft |
MN-700 |
02.01.02.0590 |
Android verzia aplikácie iRobot HOME nemusí pracovať s týmto routerom. Prosím skúste iný router.
iOS verzia aplikácie iRobot HOME môže vyžadovať niekoľko pokusov o pripojenie. |
Motorola |
SBG6580 |
8.6.0.0-GA-01-971-NOSH |
Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť. |
Time Warner |
Arris DG860A |
7.5.16 |
iOS verzia aplikácie iRobot HOME nie je kompatibilná s týmto routerom. Prosím skúste iný router. |
Western Digital |
My Net AC1300-J2F |
1.03.09 |
Ak sa nemôžete pripojiť, a ak je rozsah kanála nastavený na 20MHz, zmeňte na AUTO. |
Moja sieť používa statickú IP adresu. Je Roomba kompatibilná?
Áno, potrebné informácie o IP adrese je možné zadať v aplikácii iRobot HOME počas pripojenia Roomby.
Je možné v aplikácii iRobot HOME nastaviť slovenčinu?
Bohužiaľ, aplikácia iRobot HOME aktuálne neobsahuje slovenčinu. Je však možné nastaviť český jazyk.
V prípade zariadení s operačným systémom Android bude automaticky nastavený ako jazyk aplikácie čeština. Toto nastavenie je možné tiež zmeniť v menu aplikácie cez možnosť nastavení.
V prípade zariadení s iOS bude automaticky nastavená angličtina. Aktuálne je k dispozícii pre zariadenia iOS iba čeština. Pokiaľ chcete zmeniť v aplikácii iRobot HOME v zariadení s operačným systémom iOS jazyk aplikácie na češtinu, táto zmena sa nenastavuje v aplikácii, ale priamo v nastaveniach operačného systému iOS. V nastaveniach systému iOS je potrebné pridať nový jazyk – češtinu. Pridanie nového jazyka nájdete v Nastaveniach operačného systému – Všeobecné – Jazyk a región – Preferované poradie jazykov. Tu pridajte nový jazyk čeština, ale slovenčinu si ponechajte ako prioritný jazyk. Jazyk aplikácie iRobot HOME sa po pridaní nového jazyka automaticky zmení na češtinu.
Potom môžete v nastaveniach – Všeobecné – Klávesnica – Klávesnice odstrániť českú klávesnicu, čo nastavenia jazyka neovplyvní.
Pripojenie medzi robotom a Wi-Fi sieťou, cloudom alebo aplikáciou prestalo po čase fungovať.
Veľakrát stačí resetovať (vypnúť a zapnúť) váš router.
Ak sa problém resetom routera nevyrieši, na znovu-pripojenie robota k sieti Wi-Fi použite nasledovný postup:
1. Z mobilu odinštalujte aplikáciu iRobot Home a znova ju nainštalujte.
2. Robot resetujte do výrobných nastavení podľa návodu, ktorý nájdete tu.
3. Nezabudnite tiež resetovať (vypnúť a zapnúť) router.
4. Následne znova pridajte robota do aplikácie.
Ak by sa situácia týmto resetom nezmenila, odporúčame vyskúšať pripojiť Roombu k inému routeru a otestovať pripojenie, aby sme identifikovali, že problém nie je vo vašom routeri.
Roomba je pripojená k Wi-Fi, ale v aplikácii je robot v stave nepripojený alebo cloud nie je dostupný.
Ak je robot pripojený do Wi-Fi, ale nie je schopný komunikovať s cloudom, je potrebné aktualizovať jeho firmvér.
• Na vašom smartfóne vytvorte „Osobný hotspot“ – teda virtuálnu Wi-Fi sieť využívajúcu vaše mobilné data, do ktorej sa dá pripojiť s ľubovoľným Wi-Fi zariadením.
• Potrebujete však aj druhý smartfón, do ktorého si nainštalujete aplikáciu iRobot HOME. Týmto smartfónom sa pripojte k vytvorenému Wi-Fi hotspotu.
• Po vytvorení Osobného hotspotu sa cez aplikáciu iRobot HOME pripojte vašou Roombou k tomuto Osobnému hotspotu. Postupujte podľa inštrukcií v aplikácii cez možnosť Pridať robota.
• Akonáhle bude pripojenie robota na cloud cez Osobný hotspot nadviazané, robot si automaticky aktualizujte firmvér. Toto môže trvať aj niekoľko minút.
• Keď bude firmvér robota aktualizovaný, na konci základnej obrazovky aplikácie iRobot HOME zvoľte Nastavenie robota – Nastavenie Wi-Fi a potom voľbu „Zmeniť sieť Wi-Fi robota“.
• Postupujte podľa inštrukcií v aplikácii s tým, že sa pripojte na vašu domácu Wi-Fi sieť.
Po tejto zmene Wi-Fi pripojenia z Osobného hotspotu na vašu domácu Wi-Fi sieť už bude komunikácia, inteligentné mapy a reporty vysávania fungovať správne.
Aplikácia vypisuje pri pokuse pripojiť Roombu chybu certifikátu (bad certificate error).
Pokiaľ aplikácia pri pripájaní Roomby vypíše túto chybu, znamená to, že Roomba už je pripojená do domácej Wi-Fi siete, ale nepodarilo sa ju úspešne pridať do aplikácie. Jedná sa o problém komunikácie Roomby s aplikáciou pri prvom pripojení a po vykonaní nasledujúcich krokov už bude pripojenie fungovať správne a táto hláška sa už nikdy neobjaví.
Pre úspešné pridanie robota do aplikácie postupujte nasledovne:
- V momente, keď aplikácia vypíše chybu s certifikátom, v aplikácii sa už nedá vykonať žiaden ďalší krok. Preto vynúťte zavretie aplikácie.
- Opätovne otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte možnosť Pridať robota.
- Na ďalšej obrazovke s možnosťami rôznych robotov chvíľu počkajte a nad zoznamom robotov sa po chvíli zjaví vaša Roomba s menom, ktoré ste jej pri pripájaní nastavili. Už je pripojená vo Wi-Fi sieti, a preto ju aplikácia vidí.
- Zvoľte túto Roombu a pripojenie dokončite podľa inštrukcií na obrazovke aplikácie.
Koľko mobilných zariadení môže byť pripojených k Roombe?
K jednej Roombe môže byť pripojených až 10 mobilných zariadení. Roomba môže reagovať naraz iba na povely z jedného zariadenia.
Ako môžem pridať ďalšie mobilné zariadenie na ovládanie mojej Roomby?
Ak chcete pridať ďalšie mobilné zariadenia k Roombe, ktoré ju budú môcť ovládať, postupujte nasledovne:
V aplikácii iRobot HOME v hornom ľavom rohu stlačte Menu. Vyberte možnosť Pridať robota. Chvíľu počkajte, kým sa v aplikácii neobjaví už pripojený robot, ktorý chcete pridať do aplikácie. Uistite sa, že robot je pripojený k nabíjacej stanici a je zapnutý. Následne postupujte podľa inštrukcií v aplikácii.
Ako v aplikácii iRobot HOME vyberiem novú sieť?
Ak ste ešte vášho robota nepripojili
Roomba sa počas procesu pripojenia k Wi-Fi vždy pripojí k sieti, ktorú aktuálne používa vaše mobilné zariadenie.
Ak si prajete Roombu pripojiť k inej sieti, vaše mobilné zariadenie pripojte k požadovanej sieti ešte pred začiatkom pripájania Roomby k Wi-Fi.
Ak ste už vášho robota pripojili
Pre zmenu Wi-Fi siete, ktorú Roomba aktuálne používa použite tieto kroky:
- Pripojte vaše mobilné zariadenie k vami požadovanej sieti.
- Na základnej obrazovke („CLEAN“) v aplikácii iRobot HOME vyberte
More (Viac) →
Wi-Fi Settings (Nastavenia Wi-Fi), vyberte vami požadovanú sieť a ak je to potrebné, zadajte heslo do Wi-Fi siete.
Roomba nereaguje na povely z aplikácie iRobot HOME
Vyskúšajte pripojiť vaše mobilné zariadenie do rovnakej Wi-Fi siete, ako je pripojená Roomba. Po tom, ako sa aplikácia spustí, trvá asi 15 sekúnd, kým sa spojí s robotom. Ak vidíte zelenú ikonku zemegule v pravom hornom rohu displeja, robotu môže trvať až do 40 sekúnd, kým zareaguje na povely z aplikácie.
- Ak ikonka zemegule svieti na oranžovo, pripojenie k iRobot Cloudu je nedostupné.
- Ak ikonka zemegule svieti na červeno, pripojenie iRobot cloudu k vášmu mobilnému zariadeniu nie je dostupné. Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené do internetu. Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že iRobot Cloud je mimo prevádzky. Prosím vyskúšajte znova.
Dochádza k oneskoreniu v reakciách robota na príkazy z aplikácie iRobot HOME
Keď sa v hornom pravom rohu zobrazí ikona zemegule , znamená to, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k inej Wi-Fi sieti, ako Roomba. Stále môže komunikovať s Roombou, ale komunikácia môže byť oneskorená. Ak sa zemeguľa v prípade, že sú zariadenia v rovnakej Wi-Fi sieti neobjavuje, uistite sa prosím, že platí nasledovné:
- Vaše mobilné zariadenie má zapnuté Wi-Fi.
- Vaše mobilné zariadenie je v rovnakej Wi-Fi sieti ako Roomba.
- Váš router je nastavený na vysielanie UDP.
Ak je vaše mobilné zariadenie v rovnakej Wi-Fi sieti ako Roomba, zelená ikona zemegule svieti a problém s oneskorenými reakciami pretrváva, reštartujte prosím svojho robota a router.
Reštart robota:
Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov. Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.
Roomba sa nemôže pripojiť k Wi-Fi
Ak aplikácia iRobot HOME zobrazí akúkoľvek hlášku, hľadajte odpoveď v ostatných Odpovediach na tejto stránke a vyhľadajte riešenie tohto problému.
- Ak sa Roomba nemôže pripojiť k Wi-Fi v priebehu procesu pripojenia Roomby k Wi-Fi, uistite sa, že sú splnené požiadavky na Wi-Fi. Ak problém pretrváva, reštartujte robota, zavrite aplikáciu a začnite proces pripojenia Roomby k Wi-Fi odznova. Možno budete musieť opakovať proces pripojenia Roomby k Wi-Fi viackrát, aby bol úspešný.
V pravom hornom rohu aplikácie iRobot HOME svieti červená ikona zemegule
Ak v pravom hornom rohu aplikácie iRobot HOME svieti červená ikona zemegule, znamená to, že pripojenie na iRobot Cloud nie je k dispozícii. Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie má prístup na itnernet. Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že iRobot Cloud je dočasne mimo prevádzky. Prosím skúste znova neskôr.
Ako sa dostanem do nastavení môjho routera?
Do nastavení vášho routera sa môžete dostať zadaním IP adresy do adresného riadka vášho internetového prehliadača.
Východiskovú IP adresu vášho routera tiež nájdete v jeho dokumentácii. Pomocou nasledovných krokov nájdete IP adresu vášho routera cez počítač:
PC (operačný systém Windows)
- Otvorte okno príkazového riadku nasledovne: Start → All Programs (Všetky programy) → Accessories (Príslušenstvo) → Command Prompt (Príkazový riadok).
- V okne príkazového riadku napíšte „ipconfig“ a stlačte Enter na klávesnici.
- Hľadajte „Default Gateway (Predvolená brána)“ a korešpondujúcu IP adresu.
Mac (operačný systém Mac OS)
Otvorte Preferencie systému. Nájdete ich v Apple menu.
Vyberte Network (Sieť) → Advanced → TCP/IP. Použite IP adresu zobrazenú ako „Router“.
Ako pridať Roombu do zoznamu MAC adries
Pre pridanie Roomby do zoznamu MAC adries zvoľte Advanced Options (Pokročilé nastavenia) v druhom kroku pripojenia Roomby k Wi-Fi. Ak máte nastavené filtrovanie MAC adries vo vašom routeri, zvoľte „On“. Pokračujte v procese pripojenia Roomby k Wi-Fi, až kým vám aplikácia iRobot HOME nazobrazí MAC adresu. Prejdite do nastavení vášho routera a pridajte Roombu (uvedenú MAC adresu) do zoznamu povolených MAC adries.
Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Prosím zadajte nasledujúcu MAC adresu do zoznamu MAC adries vo vašom routeri.“
Táto správa sa zobrazí, ak ste v Advanced Options (Pokročilé nastavenia) počas pripájania Roomby k Wi-Fi zvolili MAC adresu. Prejdite do nastavení vášho routera a pridajte Roombu (uvedenú MAC adresu) do zoznamu povolených MAC adries.
Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Aktualizuje sa softvér“
Ak počas pripojenia Roomby v nabíjacej stanici bliká tlačidlo CLEAN, znamená to, že sa aktualizuje softvér. Nechajte proces dokončiť, než začnete robota používať. Môže to trvať do 10 minút.
Ak sa táto hláška objaví, keď sa sťahuje jazykový balíček, použite nasledovné kroky pre vyriešenie:
- Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN po dobu 10 sekúnd, kým sa všetky kontrolky nerozsvietia. Keď tlačidlo uvoľníte, budete počuť sériu tónov.
- Stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN ešte raz a čakajte 5 sekúnd.
- Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte
Viac možností →
Nastavenia → Jazyk robota pre zvolenie vami požadovaného jazyka a skúste znova.
Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlášku „Cloud nemôže komunikovať s robotom. Stlačte Help (Pomocník) pre viac informácií“ a v pravom hornom rohu svieti oranžová zemeguľa
Ak aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlášku „Cloud nemôže komunikovať s robotom“ a v pravom hornom rohu svieti oranžová zemeguľa, uistite sa prosím, že platí nasledovné:
- Roomba má plne nabitú batériu.
- Vaše internetové pripojenie je aktívne a nemá žiadne problémy.
- Nezmenili ste nastavenia Wi-Fi. Ak ste nastavenia menili, musíte v aplikácii iRobot HOME zvoliť
Viac možností → Nastavenia → Nastavenia Wi-Fi → Zmeniť nastavenia Wi-Fi a zmeniť vaše nastavenia.
- Vaše mobilné zariadenie nemôže získať prístup na internet.
- Ak je nabíjacia stanica umiestnená v časti domácnosti s hraničnou silou Wi-Fi signálu, mali by ste ju presunúť do oblasti so silnejším pokrytím. Pokiaľ má vaše mobilné zariadenie v mieste umiestnenia nabíjacej stanice dobrú kvalitu signálu Wi-Fi, aj Roomba bude so sieťou Wi-Fi komunikovať bezproblémovo.
- Skontrolujte, či už Roomba nie je pripojená k inému mobilnému zariadeniu. Ak je tomu tak, nastavte vaše mobilné zariadenie ako „druhé zariadenie“.
- Skontrolujtem, či sa Roomba zobrazuje vo vašom routeri v zozname pripojených zariadení. Zistite, ako vstúpiť do nastavení routera. Ak sa Roomba v zozname nezobrazuje, ustite sa, že sa Roomba nachádza v oblasti s dostatočným pokrytím Wi-Fi a či ikona
Wi-Fi svieti. Táto situácia môže nastať, ak Roomba práve pracuje, ale dočasne je mimo dosah signálu, alebo ak sa Roomba zasekla v priestore so slabým signálom Wi-Fi. Ak je Roomba v priestore s dobrým Wi-Fi signálom, postupujte podľa nasledových krokov:
- Reštartujte robota: Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov. Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.
- Reštartujte router.
Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že server iRobot Cloud je mimo prevádzku. Prosím vyskúšjate znova.
Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“
Ak aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“, v aplikácii zvoľte Viac možností → Nastavenia → Nastavenia Wi-Fi a uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k rovnakej Wi-Fi sieti, ako robot. Ak problém pretrváva, tu nájdete riešenie problému.
Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Neplatné heslo robota. Nastavenia Roomby boli zmenené z iného zariadenia a už nemôže komunikovať s touto aplikáciou. Prajete si pridať alebo odstrániť robota?“
Táto správa sa objaví, ak bola Roomba pripojená k inému mobilného zariadeniu po tom, ako ste ju pripojili k svojmu zarideniu. Môžete buď pripojiť nový robot k vášmu zariadeniu, alebo pôvodný robot odstrániť.
Pomocou nasledujúcich krokov môžete pridať druhé mobilné zariadenie na ovládanie vašej Roomby:
- Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte
Menu v hornom ľavom rohu.
- Zvoľte „Pridať robota“.
- Vyberte robota zo zoznamu.
- Uistite sa, že je robot pripojený k nabíjacej stanici a stlačte a podržte tlačidlo
DOCK, kým sa nerozsvieti ikona Wi-Fi
na robote na zeleno a nezaznie séria tónov.
Nemôžem sa prihlásiť do aplikácie iRobot HOME alebo aplikácia pýta „Cloud Service Hostname“
Aplikácia iRobot HOME nikdy nevyžaduje „Cloud Service Hostname“. Prosím uistite sa, že máte nainštalovanú aplikáciu iRobot HOME a nie aplikáciu iRobot Ava 500.
Ako dlho robotický vysávač Roomba upratuje?
Upratovanie robotického vysávača Roomba závisí od veľkosti upratovanej plochy. Keďže robot sa v priestore orientuje pomocou inteligentného systému navigácie iAdapt, na začiatku upratovania si premeria miestnosť a sám si určí čas potrebný na dôkladné upratanie danej miestnosti.
V priemere je to cca. 30 minút upratovania miestnosti o veľkosti 4 x 4 m.
Počas tohto času robotický vysávač pokryje upratovaný priestor až na 99% a jednotlivé miesta prechádza viackrát. Takisto je schopný vďaka technológii DirtDetect rozoznať viac znečistené miesta, ktorým sa intenzívnejšie venuje.
Roomba sa vrátila do nabíjacej stanice a batéria ešte nebola vybitá.
Roomba série 600, 700, 800 a e: V prípade, že nie sú použité virtuálne majáky na navigáciu Roomby po jednotlivých miestnostiach (vybrané modely), Roomba bude jednu miestnosť upratovať maximálne 1 hodinu a potom sa vráti do nabíjacej stanice. Roomba si sama vypočítava veľkosť miestnosti a prispôsobuje čas, ako dlho bude vysávať. Pokiaľ je upratovaný priestor veľmi veľký, spustí sa automaticky 1-hodinový režim vysávania, avšak je potrebné myslieť na to, že odporúčaná veľkosť miestnosti na jeden vysávací cyklus je max. 20-30 m2.
Pokiaľ sú vysávané miestnosti väčšie, je potrebné rozdeliť ich pomocou virtuálnych stien na menšie časti, alebo použiť virtuálne majáky pre navigáciu Roomby po jednotlivých miestnostiach.
Roomba série 900, i a s: Pokiaľ sa Roombe počas vysávania vybije batéria, automaticky sa vráti na nabíjaciu stanicu kde sa dobije, aby mohla po 90 minútach nabíjania pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Počas nabíjania v režime Recharge & Resume bude okrem indikátoru stavu batérie blikať aj tlačidlo CLEAN. Takisto v aplikácii iRobot HOME bude uvedená informácia, že Roomba si iba dobíja batériu, aby mohla pokračovať vo vysávaní.
Po zaparkovaní zhasli všetky indikátory na Roombe. Je to chyba?
Roomby s najnovším firmwareom sa po pripojení k nabíjacej stanici po jednej minúte prepnú do šetriaceho režimu a vypnú všetky indikátory. Roomba sa ďalej nabíja a je pripravená na vysávanie, ale indikátory sú vypnuté. Ak chcete zistiť stav nabitia batérie, jedným zatlačením tlačidla CLEAN sa indikátory opäť rozsvietia. Po ďalšom zatlačení CLEAN sa spustí vysávanie. Počas šetriaceho režimu sa vypne aj kontrolka na nabíjacej stanici, takže po jednej minúte po pripojení robota do nabíjacej stanice vypnú úplne všetky kontrolky.
Pokračuje robotický vysávač Roomba v upratovaní v prípade, že sa mu pri upratovaní vybije batéria a vráti sa nabíjať na nabíjaciu stanicu?
Roomba série 600, 700, 800 a e: Nie. V prípade, že plocha Vášho obytného priestoru je väčšia, ako výdrž batérie na jedno nabitie, ideálnym riešením je nastaviť upratovanie najviac používaných miestností prostredníctvom virtuálnych majákov. Keď sa vrátite domov, najviac používané miestnosti sú upratané, robot Vás čaká nabitý na nabíjacej stanici a ostatné miestnosti (napr. spálňa, hosťovská izba) doupratujete zanesením robota do danej miestnosti.
Roomba série 900, i a s: Áno. Vďaka funkcii Recharge & Resume sa Roomba dokáže počas vysávania v situácii, keď sa jej vybíja batéria, automaticky vrátiť na nabíjaciu stanicu kde sa dobije, aby mohla pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Chcem vedieť viac
Prečo je potrebné upratovať jednotlivé miestnosti jednu za druhou (zónové vysávanie room-to-room, funkcia virtuálnych majákov Virtual Wall Lighthouse)?
Roomba série 600, 700, 800 a e: Na to, aby bolo zabezpečené skutočne dôkladné upratanie, je potrebné vyčleniť robotickému vysávaču Roomba jednotlivé miestnosti. Keď budú jednotlivé miestnosti upratované postupne jedna za druhou, robot dosiahne výrobcom udávané pokrytie upratovanej plochy a dôkladný zber nečistôt.
Ak by ste iba pootvárali všetky dvere v domácnosti a robota pustili vysávať do celého bytu bez rozdelenia miestností, efekt vysávania by bol slabý, alebo robot by nebol schopný sa vrátiť na nabíjaciu stanicu.
Pri použití virtuálnych majákov je dôležité, aby jednotlivé miestnosti nasledovali jedna za druhou, aby po jednotlivých miestnostiach, medzi ktorými budú majáky umiestnené, Roomba vysávala postupne, ako na tomto nákrese:
Roomba série 900, i a s: Vďaka vylepšenej navigácii v spojení s vizuálnou lokalizáciou nemusíte robotu vyčleňovať jednotlivé miestnosti. Iba pootvárate dvere na všetkých miestnostiach a spustíte upratovanie. Roomba série 900 a i si počas vysávania vytvára mapu priestoru a presne vie, kde sa nachádza. Dokáže povysávať celú plochu členitej domácnosti a v prípade, že sa jej uprostred vysávania vybije batéria, automaticky sa dobije a pokračuje, aby mohla povysávať všetky miestnosti.
Mám zakúpený robotický vysávač Roomba s virtuálnymi stenami Virtual Wall. Je možné si k nemu dokúpiť virtuálne majáky Virtual Wall Lighthouse? Budú ho potom virtuálne majáky navigovať pri upratovaní po jednotlivých miestnostiach?
Nie. Už pri kúpe sa musíte rozhodnúť, či budete využívať postupné upratovanie miestností. Virtuálne majáky podporujú iba vybrané modely, ostatné modely nedokážu s virtuálnymi majákmi komunikovať.
Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický vysávač Roomba (prah, prechodová lišta...)?
Prechodové lišty nie sú pre robotické vysávače Roomba žiaden problém. Prahy prekonáva až do výšky 1,6 cm.
Na aké druhy povrchov je určený robotický vysávač Roomba?
Robotický vysávač Roomba je účinný vďaka prepracovanému systému zberu nečistôt. Čistiaci modul sa vie prispôsobiť akémukoľvek povrchu, preto je Roomba vhodná na vysávanie kobercov, plávajúcich podláh, dlažby a ostatných povrchov v domácnosti. Nakoľko robotické vysávače nedosahujú tak vysoký sací výkon ako klasické vysávače, spoločnosť iRobot sa sústredila na vytvorenie takého systému, ktorý vysoký sací výkon klasických vysávačov nahradí. Tento patentovaný systém využíva podtlakové sanie v spolupráci s dvoma proti sebe rotujúcimi kefami, ktoré pracujú na princípe turbo kefy. Kefy pozbierajú hrubé nečistoty, ako sú vlasy, chlpy, omrvinky. Následne je povysávaný aj jemný prach a všetky nečistoty sú uložené v zbernom zásobníku robota.
Robotické vysávače Roomba sú určené na upratovanie všetkých povrchov, ktoré sa bežne používajú v domácnostiach, teda:
- plávajúce laminátové a drevené podlahy,
- koberce s nízkym vlasom,
- linoleá a PVC povrchy,
- dlažby.
Robotické vysávače Roomba sú určené iba na domáce použitie, preto sa nemôžu používať v exteriérových alebo priemyselných podmienkach (výrobné haly, predajne…).
Zvládne robotický vysávač Roomba upratať aj koberce? A čo strapce na kobercoch?
Vďaka dvom hlavným, proti sebe rotujúcim kefám, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti robota upratuje robotický vysávač Roomba koberce podobným princípom ako turbo-kefa bežného vysávača.
To znamená, že robot pri upratovaní jednotlivé vlasce koberca zodvihne, preklepe a je schopný povysávať aj nečistoty, ktoré sú usadené hlbšie v koberci. Navyše, po upratovaní robotickým vysávačom Roomba vyzerajú koberce lepšie, farby sú oživené.
Pokiaľ máte na koberci strapce, nemusíte sa obávať. Technológia AntiTangle (ochrana proti namotaniu) zabráni namotaniu strapcov na kefy robota.
Musím pred upratovaním robotickým vysávačom Roomba upratať káble pod mojím stolom s počítačom?
Nemusíte. Vďaka technológii AntiTangle (ochrana proti namotaniu) robotický vysávač Roomba káble nenamotá.
Môžem so svojím robotickým vysávačom Roomba upratovať aj vlhké povrchy?
Nie. Robotické vysávače Roomba sú určené iba na suché čistenie, vysávanie suchých povrchov.
Pred upratovaním robotom je potrebné skontrolovať, či sa na ploche nenachádzajú žiadne rozliate tekutiny, ktoré by mohli robota poškodiť. Takisto je potrebné dať si pozor na misky s vodou pre Vašich zvieracích miláčikov, ktoré by robot pri dotyku nárazníkom mohol rozliať.
Prečo nemajú robotické vysávače Roomba UV svetlo/dezinfekciu?
UV dezinfekciu propagujú neznačkové napodobeniny robotických vysávačov iRobot. Tieto lacné napodobeniny svojim chaotickým pohybom pokryjú maximálne 25% priestoru, a preto, aj keby bola UV dezinfekcia týchto robotov skutočne funkčná, nepokryla by požadovaný priestor dostatočne.
Navyše, táto lampička má veľkú spotrebu energie, a preto zákazníci, ktorí sa rozhodli pre takto vybavený robot radšej svetlo nezapínajú, pretože výrazne čerpá energiu z batérie robota.
Prečo nemajú robotické vysávače Roomba mopovaciu handričku?
Znova sa jedná o funkciu lacných napodobenín robotických vysávačov iRobot. Keďže tieto napodobeniny nemajú dôkladne prepracovaný zber nečistôt na upratovanom povrchu ostáva jemný prachový film, ktorý má zotrieť práve táto mopovacia handrička. Keď potom napríklad robot s nazbieraným prachom vybehne na koberec, všetky nečistoty ostanú zachytené v koberci.
Robotické vysávače Roomba majú prepracovaný systém dvoch proti sebe rotujúcich kief a efektívneho sania, a preto na upratovanom povrchu neostáva žiaden prachový film. Plávajúce podlahy, dlaždice sú dôkladne upratané a nie je ich potrebné z nich dodatočne odstraňovať jemný prach.
Na mopovanie menších nečistôt a fľakov a leštenie podláh je určený robotický mop iRobot Braava.
Prečo majú robotické vysávače Roomba iba jednu bočnú kefku?
Na rozdiel od konkurenčných robotických vysávačov, iRobot vďaka inteligentnému systému navigácie iAdapt dokáže cielene vymetať pomocou bočnej kefky nečistoty z kútov, okolo stien a prekážok.
A keďže v jednom momente môže byť robot pri prekážke iba jednou stranou, jedna bočná kefka je postačujúca.
Konkurenčné robotické vysávače (aj keď majú dve bočné kefky) len náhodne pri náraze do prekážky vymecú nečistoty aj bočnou kefkou. Konkurenčné roboty si nevedia uvedomiť, že sa nachádzajú povedzme pri stene, ktorú je potrebné vymiesť bočnou kefkou po celej dĺžke.
Ako mám postupovať v prípade, že sa robotický vysávač Roomba nechce vrátiť do nabíjacej stanice Home Base?
V blízkosti nabíjacej stanice (okruh 1 metra) by sa nemali nachádzať žiadne prekážky a takisto žiadne príslušenstvo robotického vysávača iRobot (najmä virtuálne steny a virtuálne majáky). Takisto signál z týchto zariadení nesmie smerovať priamo na nabíjaciu stanicu Home Base.
Vo väčšine prípadov stačí nabíjaciu stanicu posunúť o 10 cm pri stene – zmeniť jej polohu.
Pokiaľ ani tento zásah nepomôže, kontaktujte našu iRobot infolinku 0900 111 151.
Prečo na mojom robotickom vysávači Roomba niekedy svieti modrá LED dióda, resp. indikátor lupa a robot sa točí na mieste alebo chodí do predu a do zadu?
Nejedná sa o žiadnu poruchu. Modrá LED dióda (Roomba série 600) alebo modrá lupa (Roomba série 700 a 800) indikuje, že robotický vysávač Roomba pomocou technológie Dirt Detect našiel miesto, na ktorom sa nachádza viac znečistenia.
Robot sa takémuto miestu začne intenzívnejšie venovať buď točením sa na danom mieste, alebo pohybmi do predu a do zadu, aby zabezpečil úplne dôkladné povysávanie miest, na ktorých sa nachádza viac znečistenia.
Prečo sa na robotickom vysávači Roomba netočí bočná kefka, alebo sa točí v opačom smere?
Zastavenie bočnej kefky môžu zapríčiniť vlasy namotané pod ňou. Odskrutkujte bočnú kefku a skontrolujte, či sa pod ňou nenachádzajú žiadne namotané vlasy. Čistenie bočnej kefky patrí k pravidelnej údržbe robota. Prečitajte si viac o údržbe robota.
Bočná kefka sa môže točiť v opačnom smere v prípade, že niečo namotá. Spätným chodom bočnej kefky sa robot snaží odmotať (technológia AntiTangle).
Prečo sa robotický vysávač Roomba dotýka každej prekážky?
Robotické vysávače Roomba vždy reagujú na zistenú situáciu, prispôsobujú sa upratovanému priestoru, monitorujú ho pomocou senzorov, ale aj dotykom nárazníka.
Jedná sa o jemný dotyk. Keď robotický vysávač Roomba senzormi zaznamená prekážku, spomalí a jemne sa jej dotkne, aby zistil, či je pevná.
Týmto spôsobom zabezpečí upratanie aj za záclonami, závesmi, alebo pod posteľou, cez ktorú máte prehodenú prikrývku.
Ako zresetovať robota Roomba do výrobných nastavení?
Roomba série i a série s
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá HOME, SPOT a CLEAN až kým sa nezačne svetelný indikátor tlačidla CLEAN točiť proti smeru hodinových ručičiek. Toto môže trvať až minútu a pol.
Reboot: Zatlačte a na 20 sekúnd podržte zatlačené tlačidlo CLEAN. Keď tlačidlo uvoľníte, svetelný indikátor tlačidla CLEAN sa začne točiť proti smeru hodinových ručičiek. Toto môže trvať až minútu a pol. Reset je úspešný, keď sa svetelný indikátor tlačidla CLEAN vypne.
Roomba série e
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte 20 sekúnd tlačidlá HOME, SPOT a CLEAN. Potom tlačidlá uvoľnite.
Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte naraz zatlačené tlačidlá SPOT a DOCK. Po uvoľnení tlačidiel sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.
Roomba série 900
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá DOCK, SPOT a CLEAN až kým sa všetky kontrolky robota nerozsvietia a nezhasnú.
Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte zatlačené tlačidlo CLEAN. Po uvoľnení tlačidla sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.
Roomba série 800 a 600 s Wi-Fi pripojením
Factory reset: Zatlačte naraz a podržte tlačidlá DOCK, SPOT a CLEAN až kým sa neozve pípnutie robota. Následne tlačidlá uvoľnite.
Reboot: Zatlačte a na 10 sekúnd podržte naraz zatlačené tlačidlá SPOT a DOCK. Po uvoľnení tlačidiel sa ozve séria tónov, ktoré potvrdzujú úspešný reset robota.
Po resete robota sa môžu vymazať všetky informácie o čase a pláne upratovania.
Prechádza Braava jet m6 cez nízke prechodové lišty?
Braave jet m6 je potrebné dať mapovať priestor, teda vytvoriť inteligentnú mapu podľa nasledujúceho postupu. V časti Mapy zvoľte cez menu možnosť Cyklus mapovania. Pri tomto mapovacom cykle Braava jet m6 stále cez prechodové lišty prechádzať nebude.
Keď bude po 2-5 cykloch mopovania vytvorená mapa priestoru, cez voľbu Prahy je potrebné vyznačiť priestor, kde sa prechodová lišta (prah) nachádza.
Následne ja potrebné spustiť nový čistiaci cyklus mopovania. Je potrebné zvoliť čistiť všade (nie konkrétnu miestnosť), alebo mapovací cyklus. Keďže Braava jet m6 kontinuálne mapuje čistený priestor, pri ďalšom čistiacom cykle cez prechodovú lištu prejde a novú miestnosť zobrazí v mape priestoru.
V aktualizovanej mape potom stačí priradiť miestnosti, ktorá sa nachádza za prechodovou lištou názov a Braava jet m6 bude teraz prechádzať aj do tejto miestnosti. Takto je možné postupne namapovať kompletnú domácnosť aj s miestnosťami, ktoré sú oddelené prechodovými lištami.
Bude Braava jet rozprašovať vodu aj na nábytok alebo záclony?
Počas každého mopovania si Braava jet vytvára mapu priestoru a prekážok, ktoré sa v priestore nachádzajú. Braava jet nerozprašuje vodu na nábytok ani steny. Pred rozprašovaním cúvne, aby sa zaistilo, že zasiahne iba časť podlahy, ktorá je voľná. Pred spustením robotického mopu Braava jet však nadvihnite záclony a závesy, ktoré siahajú po zem.
Môžem pri mopovaní Braavou jet použiť nejaký čistiaci prostriedok?
V robotických mopoch Braava jet je možné použiť iba originálny čistiaci prostriedok Braava jet čistiaci prostriedok na pevné podlahy, ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti. Dávkovanie nájdete v návode na použitie k vášmu robotu ako i priamo na fľaške čistiaceho prostriedku.
Môžem jednu jednorazovú čistiacu podložku použiť vo viacerých miestnostiach?
Bohužiaľ nie. V režime mokrého mopovania alebo vlhkého zametania Braava jet najskôr dvakrát prejde cez prvú trasu, aby dosiahla optimálnu vlhkosť podložky predtým, než začne upratovať zvyšok miestnosti. Podložka je teda na začiatku každého čistiaceho cyklu optimálne navlhčená. Keď Braavu jet preložíte do inej miestnosti, začína nový čistiaci cyklus s opätovným prvotným navlhčením podložky, a tým pádom ju premočí.
Jednu čistiacu podložku je možné použiť iba na jeden čistiaci cyklus. Prateľné, opakovateľné čistiace podložky sú dostupné ako voliteľné príslušenstvo.
Na aké druhy povrchov je určený robotický mop Braava?
Braava je určená na čistenie všetkých pevných podláh bežne používaných v domácnostiach. Nie je určená na zber veľkých nečistôt, a preto odporúčame pred upratovaním podlahu povysávať. Je potrebné skontrolovať, či sa na podlahe nenachádzajú ostré predmety alebo piesok, ktoré by pri zachytení na čistiacej handričke mohli poškodiť podlahu.
Braava funguje na princípe vlhčenej handričky, ktorá nepoškodí ani citlivé drevené podlahy. Preto ju môžete použiť nielen na dlažbu, kameň, linoleum, ale aj na plávajúce laminátové a drevené podlahy. Braava nemusí byť účinná na hrboľatých povrchoch (napríklad dlažba), na silne voskovaných podlahách a takisto na drsných podlahách (napríklad bridlica alebo kameň).
V prípade, že sa v upratovanej miestnosti nachádza koberec, Braava ho rozozná pomocou nárazníka a nebude sa snažiť dostať sa naň, čistiť bude okolo koberca.
Aké čistiace prostriedky môžem použiť v robotickom mope Braava?
Najlepšie výsledky dosiahnete pri použití originálneho čistiaceho prostriedku Braava jet čistiaci prostriedok na pevné podlahy, ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti. Po naplnení čistiacej hlavy vodou použite jednu čajovú lyžičku originálneho čistiaceho prostriedku.
Môžete tiež použiť neagresívne prípravky, ktoré nepenia. Treba brať do úvahy koncentráciu čistiaceho prostriedku, pokiaľ by bola koncentrácia vysoká, po mopovaní robotom môžu ostať na podlahe viditeľné stopy alebo fľaky. Preto si vždy prečítajte návod na použitie čistiaceho prostriedku a prispôsobte koncentráciu objemu nádržky, ktorá je 0,15 l.
Tiež je možné použiť nekoncentrované čistiace prostriedky, ktoré odporúča výrobca podlahy alebo jednorazové čistiace handričky. Nikdy nepoužívajte ocot, ktorý môže poškodiť robota.
Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický mop Braava (prah, prechodová lišta...)?
Robotický mop Braava neprechádza cez prahy a takisto ani cez nízke prechodové (dilatačné) lišty. Pokiaľ sa medzi miestnosťami nachádzajú prechodové lišty, je potrebné prenášať robota a navigačnú kocku do každej izby samostatne.
Na čo slúži navigačná kocka?
Balenie robotického mopu Braava obsahuje jednu navigačnú kocku, ktorá pomáha robotu pri orientácii v priestore. Navigačnú kocku je potrebné umiestniť na vyvýšené miesto čo najviac do stredu miestnosti. Pomocou nej Braava vie, ktoré miesta už upratala a ktoré je ešte potrebné upratovať. Bez použitia navigačnej kocky nemusí byť upratovanie dôkladné, nie všetky miesta podlahy budú očistené.
Pri vybraných modeloch, ktoré podporujú funkciu upratovania Cube-to-Cube, je možné použiť viac navigačných kociek (predávané samostatne). Braava potom upratuje v okruhu prvej navigačnej kocky (vzdialenosť od kocky cca 6-7 m) a následne sa prehlási na ďalšiu kocku a upratuje podlahu v jej okolí. Viac informácií o funkcii Cube-to-Cube nájdete v návode na použitie k vášmu robotickému mopu Braava.
Pri použití funkcie Cube-to-Cube musia mať navigačné kocky rôzne kanály.
* upratovanie s jednou kockou
** upratovanie s viacerými kockami Cube-to-Cube
Musí byť Braava neustále pripojená na nabíjačku?
Odporúčame, aby bol robot Braava neustále pripojený na nabíjací adaptér alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge. Nepoškodí to batériu a Braava bude neustále pripravená na ďalšie mopovanie.
Pokiaľ by ste plánovali Braavu ponechať dlhšiu dobu bez nabíjania, je potrebné najskôr batériu do plna nabiť. V prípade dlhodobejšieho nepoužívania (dovolenka, sťahovanie) je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať a odpojiť z robota.
Ako zabezpečím najdlhšiu životnosť batérie robotov iRobot?
Batériu robota je nevyhnutné vždy udržiavať pod napätím. To znamená, že pokiaľ robot neupratuje, je potrebné ponechať robota pripojeného na nabíjaciu stanicu Home Base (Roomba), na nabíjací stojan DryDock (Scooba) alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge (Braava).
Dlhodobé odkladanie mimo nabíjaciu stanicu alebo prerušovanie nabíjania môže batériu robota nenávratne poškodiť. Životnosť batérie tiež predĺži pravidelné používanie robota (na dennej báze).
Bežná životnosť batérie je približne 2 roky. Vždy je potrebné riadiť sa pokynmi uvedenými v návode na použitie. Kapacita batérie sa časom a používaním znižuje. Takéto zníženie kapacity je nevratné a nemôže byť považované za vadu, ale za bežné opotrebenie.
Ak je robot nabitý a chcem upratovať až za týždeň mám nechať robot na nabíjacej stanici ďalej nabíjať, alebo ho mám odložiť z nabíjacej stanice?
Určite je potrebné nechať robota na nabíjacej stanici, nech je batéria robota neustále pod napätím. Podľa našich skúseností dokonca batéria robota, ktorým sa upratuje deň čo deň má dlhšiu životnosť, ako keď sa robot používa iba raz týždenne.
Ako postupovať v prípade, že robot bude dlhšie nevyužitý (prerábanie bytu, sťahovanie, dovolenka...)?
V prípade, že bude robot dlhšie nevyužívaný, je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať ju z robota a odložiť ju na suché a tmavé miesto.
Ponechanie batérie v robote, ktorý bude dlhodobejšie nepoužívaný môže batériu nenávratne poškodiť alebo skrátiť jej životnosť.
Aká je spotreba elektrickej energie pri používaní robotického vysávača Roomba?
Pri dennodennom vysávaní robotickým vysávačom Roomba nepresiahne ročná spotreba robota sumu 10€.
Spotreba elektrickej energie je:
– udržiavací režim: max. 3W
– nabíjanie: max. 29W
Čo znamená, ak indikátor nabíjania robota Roomba rýchlo bliká?
V prípade, že indikátor nabíjania robotického vysávača Roomba bliká rýchlejšie ako obvykle, automaticky sa spustilo obnovovacie nabíjanie batérie, teda formátovanie. Tento režim spustí Roomba sama v prípadoch, keď napríklad rozozná, že batéria bola dlhšie nenabíjaná, alebo sa znížila jej kapacita.
Obnovovacie nabíjanie nie je možné spustiť manuálne a robot si sám vyhodnotí, kedy je potrebné ho spustiť. Pokiaľ sa obnovovacie nabíjanie spustilo, nikdy ho neprerušujte. Môže to poškodiť alebo znehodnotiť batériu.
Inštrukcie pre prepravu NI-MH a Li-Ion batérií
Keďže batérie a výrobky obsahujúce batérie podliehajú prísnym právnym predpisom týkajúcim sa prepravy, je potrebné dodržiavať nasledujúce pokyny pri odosielaní:
Roomba série i, s a Braava jet série m
- Odporúčame batériu do plna nabiť.
- Batériu musíte pred odoslaním vypnúť.
- Batériu vypnete tak, že robot vyberiete z nabíjacej stanice a 10 sekúnd podržíte stlačené tlačidlo HOME. Všetky kontrolky sa vypnú.
Roomba série e, 900, 800, 700, 600, 500 a Braava série 300
- Odporúčame batériu do plna nabiť.
- Batériu vyberte z robota podľa návodu nižšie.
- Vytiahnutú batériu pribaľte do zásielky.
Roomba Combo
- Odporúčame batériu do plna nabiť.
- Batériu nemusíte vyťahovať. Stačí prepnúť vypínač nachádzajúci sa pod krytom prepnúť do polohy 0 = vypnuté.
Braava jet série 200
- Odporúčame batériu do plna nabiť.
- Batériu nenechávajte pripojenú, teda ju vytiahnite z robota.