FAQ

Často kladené otázky

V prípade, že hľadáte odpovede na vaše otázky týkajúce sa produktov iRobot,
ste na správnom mieste. Ak sa vám nepodarí nájsť odpoveď, ktorú hľadáte,
neváhajte nás kontaktovať.

  • Záruka

    • Prečo je dôležité kupovať roboty iRobot len u autorizovaných predajcov iRobot?

      Pri kúpe robotov v sieti našich autorizovaných predajcov iRobot sa môžete spoľahnúť, že sú na Slovensko distribuované legálnou cestou, prostredníctvom slovenského distribútora PLAY Electronics, s. r. o. Žilina.

      Našich predajcov si dôkladne vyberáme. Musia spĺňať prísne kritériá, medzi ktoré patria spoľahlivosť, seriózny prístup, jasné majetkové vzťahy a úspešná obchodná história. Predajný personál v sieti autorizovaných predajcov iRobot pravidelne školíme, keďže je pre nás dôležité, aby Vám dokázali poskytnúť dokonalý zákaznícky servis. V prípade, že tomu tak nie je, neváhajte nás kontaktovať. Pozrite si tiež zoznam našich autorizovaných predajcov .

      Pri nákupe v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme:

      Garancia 24-mesačnej záruky: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov sa vzťahuje 24-mesačná záručná doba.

      Garancia 100% kvality: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot garantujeme, že sú originálnymi produktmi, ktoré prešli výstupnou kvalitatívnou kontrolou.

      Garancia nadštandardnej zákazníckej podpory: na produkty zakúpené v sieti autorizovaných predajcov iRobot poskytujeme nadštandardnú podporu (podpora prostredníctvom infolinky, výhody vernostného programu, nadštandardný systém riešenia reklamácií).

      Garancia jednoduchej reklamácie: pri produktoch zakúpených v sieti autorizovaných predajcov iRobot máte možnosť využiť bezplatný zvoz reklamovaného robota priamo od vás z domu a následný dovoz opraveného robota priamo k vám domov. To všetko bezplatne a veľmi jednoducho. Prečítajte si viac o systéme jednoduchých reklamácií.

      Vyššie uvedené záruky môžeme garantovať iba v prípade kúpy robotického pomocníka v sieti autorizovaných predajcov iRobot. Pre overenie nákupu vždy vyžadujeme nákupný doklad a výrobné číslo robota. Pokiaľ by bolo zistené, že predaj robota neprebehol prostredníctvom autorizovaného predajcu iRobot, nemôžeme Vám bohužiaľ záruku uznať. Pri vašom nákupe preto venujte veľkú pozornosť a zvoľte si solídneho a overeného predajcu.

      Pri nákupe prostredníctvom predajcov, ktorí nie sú našimi autorizovanými predajcami iRobot riskujete značné komplikácie do budúcna a predaj u takýchto obchodníkov vôbec neodporúčame.

    • Aká je kazovosť robotov iRobot a ako dlho trvá servis?

      Kazovosť robotov iRobot sa pohybuje na veľmi nízkej úrovni porovnateľnej s ostatnými prémiovými značkami v segmente spotrebnej elektroniky.

      Veľký počet reklamovaných závad je zapríčinených zanedbanou údržbou robota, ktorú je potrebné vykonávať pravidelne. Preto nezabudnite pravidelne udržiavať robot čistý podľa inštrukcií na údržbu robota. Pri pravidelnej údržbe je životnosť robotického pomocníka 5-6 rokov.

      Naše servisné stredisko rieši reklamácie do 5-7 dní s nadštandardnou službou – zvozom reklamácií kuriérom priamo z vašej domácnosti. Opraveného robota Vám tiež dopravíme naspäť domov kuriérom a to všetko samozrejme bezplatne!

    • Aká je záručná doba na roboty iRobot?

      Na roboty iRobot, ktoré boli zakúpené v sieti autorizovaných partnerov iRobot, poskytujeme štandardnú záruku 24 mesiacov.

    • Ako mám postupovať v prípade reklamácie robota iRobot?

      V prípade akejkoľvek poruchy robota odporúčame problém najskôr konzultovať prostredníctvom iRobot infolinky 0900 111 151.

      Reklamovaný robot môžete zaniesť k predajcovi, u ktorého ste robota zakúpili a ktorý vybaví reklamáciu za Vás.

      Avšak, omnoho pohodlnejší, jednoduchší a rýchlejší spôsob je využiť náš nadštandardný servis riešenia reklamácií. Po vyplnení reklamačného formulára Vás bude priamo kontaktovať náš servis, ktorý bude Vašu reklamáciu riešiť. Reklamovaný robot bude bezplatne zvezený kuriérom priamo z vašej domácnosti a po oprave Vám robota opätovne bezplatne dovezieme priamo domov kuriérom.

    • Ako nájdem výrobné číslo robota?

       kde najdem vyrobne cislo

  • Výber správneho robota

    • Aký je rozdiel medzi vysávačmi, umývačmi a mopmi od iRobotu?

       

      Aktuálne roboty iRobot pokrývajú kompletnú starostlivosť o podlahy v domácnosti. Na vysávanie je určená Roomba, na umývanie veľkej špiny a zaschnutých nečistôt je určená Scooba a na mopovanie a leštenie podláh je určená Braava. Všetky roboty sú určené na domáce použitie.

      Robotický vysávač Roomba je základom starostlivosti o podlahy. Vysáva suché nečistoty, akými sú prach a dlhé vlasy a chlpy domácich miláčikov. Nečistoty dokáže odstrániť zo všetkých typov povrchov, teda z plávajúcich drevených a laminátových podláh, dlažby, linolea, kameňa... a perfektne tiež vysáva koberce, ktoré po vysávaní Roombou vyzerajú omnoho lepšie, oživené. Chcem vedieť viac o robotických vysávačoch Roomba.

      Robotický umývač Scooba je určený na umývanie veľkej špiny a zaschnutých nečistôt. Pred použitím Scooby odporúčame povysávať, keďže nahromadené chumáče prachu a vlasy môžu negatívne ovplyvniť výsledok umývania. Pri umývaní využíva väčšie množstvo vody, ktoré vo finálnej fáze čistenia zotiera z podlahy gumenou stierkou a umiestňuje do zásobníka na znečistenú vodu. Keďže voda je počas väčšiny čistiaceho cyklu nanesená na podlahu, Scoobu neodporúčame používať na povrchoch, ktoré sú náchylné na vlhkosť. Bez obáv ju môžete použiť na umývanie dlažby, kameňa, linolea. Dokonca dokáže vyčistiť aj zanesené škáry na dlažbe. 

      Robotický mop Braava slúži na mopovanie menších nečistôt a fľakov a finálne doleštenie podláh. Pred použitím Braavy odporúčame povysávať, keďže nahromadené chumáče prachu a vlasy môžu negatívne ovplyvniť výsledok mopovania. Piesok alebo ostré predmety zachytené do mopovacej handričky môžu zas podlahu poškodiť. Funguje na princípe vlhčenej handričky, ktorá svojou vlhkosťou nepoškodí ani citlivé drevené podlahy. Preto ju môžete použiť nielen na dlažbu, kameň, linoleum, ale aj na plávajúce laminátové a drevené podlahy. Okrem bežných čistiacich prostriedkov je možné použiť na mopovanie aj prostriedok, ktorý odporučil výrobca podláh. Chcem vedieť viac o robotických mopoch Braava.

    • Ako funguje inteligentný systém navigácie iAdapt, ktorým sa roboty iRobot odlišujú od konkurencie?

      To, že roboty iRobot, patria medzi špičku na trhu zabezpečuje ich systém navigácie.

      iAdapt je jedinečný adaptabilný systém orientácie v priestore. Zabezpečuje nezávislé správanie sa robota, ktorý sa prispôsobí prostrediu, povrchu a množstvu znečistenia. Podstatu systému iAdapt tvorí séria aktívnych senzorov komunikujúcich s programovým vybavením robota. Senzory monitorujú čistený priestor 60-krát za sekundu a robot sa zameriava na nečistoty, mení smer a vyhýba sa prekážkam.

      Celý systém je jedinečný aj v tom, že robot prechádza po jednotlivých miestach upratovaného priestoru viackrát a tým sa zabezpečí precíznosť a vysoká kvalita upratovania. Systém iAdapt bol vyvinutý spoločnosťou iRobot, ktorá disponuje už viac ako 25-ročnými skúsenosťami v oblasti výskumu a vývoja robotiky.

      Robotické vysávače Roomba série 900 navyše využívajú lokalizáciu pomocou kamery. Roomba vysáva a zároveň si zostavuje mapu priestoru na základe informácií prijatých zo senzorov. Kamera sleduje upratovaný priestor a na základe kontrastných bodov si vytvára záchytné body, pomocou ktorých sa lokalizuje vo vytvorenej mape priestoru. Vďaka týmto záchytným bodom a mape priestoru Roomba série 900 presne vie, kde sa v rámci mapy nachádza, ktoré miesta už vysávala a ktoré ešte povysávať musí. Chcem vedieť viac

    • Ako sa mám rozhodnúť, ktorý model robotického vysávača Roomba je pre mňa najvhodnejší?

      Pri výbere robotického vysávača je najdôležitejším kritériom to, či chcete, aby robot sám upratoval celú domácnosť, všetky miestnosti jednu za druhou.

      Roomba série 600, 700 a 800: Na to, aby bolo zabezpečené dôkladné vysávanie, je potrebné robotickému vysávaču Roomba vyčleniť jednotlivé miestnosti. Teda Roomba by sa mala vždy venovať vysávaniu iba jednej miestnosti. Ak by ste iba pootvárali všetky dvere v domácnosti a robota pustili vysávať do celého bytu bez rozdelenia miestností, efekt vysávania by bol slabý, alebo robot by nebol schopný sa vrátiť na nabíjaciu stanicu.

      Roomba série 900: Vďaka vylepšenej navigácii iAdapt 2.0 v spojení s vizuálnou lokalizáciou nemusíte robotu vyčleňovať jednotlivé miestnosti. Iba pootvárate dvere na všetkých miestnostiach a spustíte upratovanie. Roomba série 900 si počas vysávania vytvára mapu priestoru a presne vie, kde sa nachádza. Dokáže povysávať celú plochu členitej domácnosti a v prípade, že sa jej uprostred vysávania vybije batéria, automaticky sa dobije a pokračuje, aby mohla povysávať všetky miestnosti.

      V prípade Roomba série 600, 700 a 800 slúžia na rozdelenie miestností a vyčlenenie priestoru virtuálne steny (Virtual Wall) a virtuálne majáky (Virtual Wall Lighthouse).

      Virtuálnymi stenami vytvoríte neviditeľnú bariéru, ktorú robot nikdy neprekročí. T. z., že ho uzavriete v jednej miestnosti, ale po skončení upratovania tejto miestnosti budete musieť robota preniesť do ďalšej a spustiť upratovanie v tejto miestnosti. Namiesto virtuálnej steny môžete použiť samozrejme dvere.

      Ak si zvolíte model robotického vysávača Roomba, ktorý podporuje aj virtuálne steny s funkciou majáku (iba vybrané modely), virtuálne majáky budú robota navigovať po jednotlivých miestnostiach. T. z., že robot najskôr dôkladne povysáva prvú miestnosť, po jej uprataní dá signál virtuálnemu majáku, ktorý ho naviguje do ďalšej miestnosti atď. Týmto spôsobom robot sám, bez vašej prítomnosti poupratuje postupne a dôkladne všetky miestnosti v byte a po uprataní poslednej miestnosti ho virtuálne majáky budú navigovať späť na nabíjaciu stanicu, kde sa nabije.

      Pri použití virtuálnych majákov je dôležité, aby jednotlivé miestnosti nasledovali jedna za druhou, aby po jednotlivých miestnostiach, medzi ktorými budú majáky umiestnené, Roomba vysávala postupne, ako na tomto nákrese:

      nákres

      Pokiaľ si zvolíte model, ktorý podporuje iba virtuálne steny, virtuálne majáky nebudú s takýmto modelom komunikovať, nie je možné ich do budúcna dokúpiť.

      Robotické vysávače sú vhodné do každej domácnosti, ale neobsahujú množstvo funkcií, ktoré zjednodušujú údržbu a zvyšujú výkon vyšších sérií.

      Robotické vysávače okrem podpory virtuálnych majákov (vybrané modely) obsahujú aj vylepšený zberný zásobník AeroVac 2. generácie, lepšie rozoznávajú znečistené miesta a používajú AeroVac filtre.

      Robotické vysávače využívajú revolučný systém vysávania AeroForce, ktorý maximalizuje sací výkon (až o 50% lepší zber nečistôt a 5-krát silnejší sací výkon) za súčasnej minimalizácie potreby údržby robota (na gumené hlavné kefy sa nenamotávajú takmer žiadne vlasy). Vybrané modely podporujú virtuálne majáky.

      Robotické vysávače dokážu povysávať celú plochu domácnosti a pokiaľ sa im počas vysávania vybije batéria, automaticky sa vrátia na nabíjaciu stanicu a dobijú sa, aby mohli pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Na kobercoch, v ktorých sa skrýva najviac prachu automaticky zvýšia výkon, aby ich povysávali ešte dôkladnejšie. Navyše, upratovanie môžete spustiť, naplánovať alebo prispôsobiť cez aplikáciu iRobot HOME vo vašom smartfóne, nech ste kdekoľvek.

    • Mám doma zvieratá (pes, mačka). Ktorý z modelov robotických vysávačov Roomba je pre mňa najvhodnejší?

      Ideálnou voľbou je robotický vysávač , ktorý využíva špeciálny zberný zásobník AeroVac 2. generácie. Tento zásobník bol vyvíjaný práve na vysávanie zvieracích chlpov a dlhých vlasov. Roomba v sebe spája silu dvoch proti sebe rotujúcich kief a vysávania cez tieto kefy. Tak zabezpečí dôkladné povysávanie dlhých vlasov a chlpov.

      Pokiaľ chcete údržbe vysávača Roomba venovať len minimum času, ideálnou voľbou je robotický vysávač , pri ktorých boli hlavné kefy nahradené dvoma gumenými valcami AeroForce, na ktoré sa takmer vôbec nenamotávajú dlhé vlasy a chlpy. Tým pádom nie je potrebné kefy robotických vysávačov Roomba série 800 a 900 až tak často čistiť od namotaných vlasov a chlpov.

  • Prevádzka robotického vysávača ROOMBA série 900

    • Kompatibilita so zariadeniami

      • Kompabilita s operačnými systémami

        Aplikácia iRobot HOME je kompatibilná so zariadeniami s operačným systémom iOS 9 a vyššie a Andoid OS 4.4.4 a vyššie. Nie je kompatibilná so stolnými počítačmi ani s mobilnými zariadeniami s OS Widnows Mobile alebo Kindle Fire. Aplikácia iRobot HOME nebola testovaná so systémami tretích strán na automatizáciu domácnosti. 

        Pomocou nasledovných krokov zistíte, aký operačný systém vaše mobilné zariadenie používa:

        • wifi apple2iOS: Nastavenia → Všeobecné → Informácie → Verzia
        • wifi androidAndroid: Nastavenia → Informácie o zariadení → Verzia Androidu 

        faq infoKroky na zistenie verzie Androidu sa môžu v závislosti od zariadenia líšiť. Viac informácií nájdete v návode na použitie vášho mobilného zariadenia. Ak vaše mobilné zariadenie nepoužíva kompatibilný operačný systém, aplikáciu iRobot HOME v Obchode Play™ nenájdete.

      • Kompabilita s Wi-Fi sieťami

        Roomba používa frekvenciu 802.11 na 2,4 GHz. Roomba nepodporuje 5 GHz siete a k takýmto sieťami ju nebude možné úspešne pripojiť. 

        Skontrolujte, či používate správne nastavenia vašej Wi-Fi siete:

        • Musíte používať kompatibilný router. Kliknite tu pre zoznam kompatibilných routerov.
        • Radio Mode = 2,4 GHz alebo 2,4/5 GHz.
        • Nepoužívate VPN (Virtuálna privátna sieť) alebo Proxy Server.
        • Váš router nemá vypnuté Wi-Fi.
        • Váš router podporuje IPv4.
        • Protokol = N (B/G) Compatible.
        • Rozsah kanála je 20 MHz alebo AUTO.
        • Roomby zakúpené v USA budú komunikovať len s routermi, ktoré vysielajú na kanáloch 1-11. Roomby zakúpené mimo USA sú kompatibilné s kanálmi 1-13.
        • Ak používate zosilňovače Wi-Fi signálu, názov siete (SSID) a heslo musia byť rovnaké, ako pre primárnu sieť.

        Ak používate 2,4/5 GHz kombinovanú sieť a máte problém s pripojením Roomby, prepnite router na 2,5 GHz sieť. Keď Roombu pripojíte k Wi-Fi, môžete prepnúť nastavene siete naspäť.

      • Nekompatibilné routery

        Nasledovné routery majú problémy s kompatibilitou. Prosím aktualizujte firmware vášho routera a použite nasledovné informácie na vyriešenie problémov.

        Značka

        Model

        Testovaná Verzia

        Riešenie

        Cisco

        RE1000

        v1.0.02

        Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť. Keď je nastavené na WPA2, môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie.

        D-Link

        DIR-300

        2.15

        Môže byť potrebných viac pokusov o pripojenie.

        Logitec

        LAN-W300N/RSB

        1.0.6.2

        Tento router nie je kompatibilný s Roomba 900. Prosím skúste iný router.

        Microsoft

        MN-700

        02.01.02.0590

        Android verzia aplikácie iRobot HOME nemusí pracovať s týmto routerom. Prosím skúste iný router.

        iOS verzia aplikácie iRobot HOME môže vyžadovať niekoľko pokusov o pripojenie.

        Motorola

        SBG6580

        8.6.0.0-GA-01-971-NOSH

        Zmeniť nastavenie zabezpečenia z WEP128 na inú možnosť.

        Time Warner

        Arris DG860A

        7.5.16

        iOS verzia aplikácie iRobot HOME nie je kompatibilná s týmto routerom. Prosím skúste iný router.

        Western Digital

        My Net AC1300-J2F

        1.03.09

        Ak sa nemôžete pripojiť, a ak je rozsah kanála nastavený na 20MHz, zmeňte na AUTO.

      • Moja sieť používa statickú IP adresu. Je Roomba kompatibilná?

        Áno, potrebné informácie o IP adrese je možné zadať v aplikácii iRobot HOME počas pripojenia Roomby.

    • Ako pripojiť Roombu k Wi-Fi

      • Krok č. 1 - Potvrdenie Wi-Fi siete

        wifi 1

         

        Po spustení procesu pridania nového robota sa v aplikácii zobrazí názov Wi-Fi siete, ku ktorej je vaše mobilné zariadenie (smartfón alebo tablet) pripojené. Ak by ste sa chceli pripojiť k inej sieti, opustite aplikáciu iRobot HOME a pripojte mobilné zariadenie k požadovanej Wi-Fi sieti.

      • Krok č. 2 – Vloženie hesla

        Teraz vložte heslo Wi-Fi siete, ku ktorej chcete Roombu pripojiť. Ak Wi-Fi sieť nepožaduje heslo, nechajte políčko nevyplnené.

      • Krok č. 3 – Aktivovanie pripojenia Roomby

        V tomto kroku si Roomba vytvorí svoju vlastnú Wi-Fi sieť, prostredníctvom ktorej odošlete informácie z mobilného zariadenia do pamäte Roomby. Pre aktivovanie pripojenia Roomby stlačte a držte tlačidlá wifi domcekDOCK a wifi spotSPOT súčasne 2 sekundy. Roomba vydá tón a rozsvieti sa zelená ikona  wifi wifiWi-Fi signálu.

      • Krok č. 4 – Pripojenie mobilného zariadenia k Roombe

        wifi 2

        • wifi appleiOS: Opustite aplikáciu iRobot HOME stlačením  wifi homeHome tlačidla  na vašom mobilnom zariadení. Prejdite do Nastavení → Wi-Fi a vyberte Wi-Fi sieť, ktorú vytvorila “Roomba”
        • wifi android2Android: Tento krok nieje nutný, mobilné zariadenie sa pripojí k Roombe automaticky. Pokiaľ sa mobilné zariadenie k Roombe nepripojí, riešenie nájdete v ďalšej časti FAQ.
    • Všeobecné otázky a odpovede

      • Je možné v aplikácii iRobot HOME nastaviť slovenčinu?

        Bohužiaľ, aplikácia iRobot HOME aktuálne neobsahuje slovenčinu. V prípade zariadení s operačným systémom Android bude automaticky nastavený ako jazyk aplikácie čestina. V prípade zariadení s iOS bude automaticky nastavená angličtina. Pokiaľ chcete v aplikácii iRobot HOME v zariadení s operačným systémom iOS zmeniť jazyk aplikácie na češtinu, je potrebné pridať v nastaveniach zariadenia nový jazyk – češtinu. Pridanie nového jazyka nájdete v Nastaveniach – Všeobecné – Jazyk a región – Preferované poradie jazykov. Tu pridajte nový jazyk čeština, ale slovenčinu si ponechajte ako prioritný jazyk. Jazyk aplikácie iRobot HOME sa po pripadaní nového jazyka automaticky zmení na češtinu.

        Potom môžete v Nastaveniach – Všeobecné – Klávesnica – Klávesnice odstrániť Českú klávesnicu, čo nastavenia jazyka neovplyvní.

      • Koľko mobilných zariadení môže byť pripojených k Roombe 900?

        K jednej Roombe série 900 môže byť pripojených až 10 mobilných zariadení. Roomba môže reagovať naraz iba na povely z jedného zariadenia.

      • Ako môžem pridať ďalšie mobilné zariadenie na ovládanie mojej Roomby 900?

        Ak chcete pridať ďalšie mobilné zariadenia k Roombe, ktoré ju budú môcť ovládať, postupujte nasledovne:

        V aplikácii iRobot HOME v hornom ľavom rohu stlačte  wifi menuMenu. Vyberte možnosť Pridať robota. Vyberte robota, ku ktorému sa chcete pripojiť. Uistite sa, že robot je pripojený k nabíjacej stanici a je zapnutý. Následne stlačte a držte tlačidlo  wifi domcekDOCK na vašej Roombe, až kým nezaznie séria tónov (asi po 2 sekundách). Keď uvoľníte tlačidlo, Wi-Fi ikona sa rozsvieti na zeleno.

      • Ako v aplikácii iRobot HOME vyberiem novú sieť?

        Ak ste ešte vášho robota nepripojili
        Roomba sa počas procesu pripojenia k Wi-Fi vždy pripojí k sieti, ktorú aktuálne používa vaše mobilné zariadenie.
        Ak si prajete Roombu pripojiť k inej sieti, vaše mobilné zariadenie pripojte k požadovanej sieti ešte pred začiatkom pripájania Roomby k Wi-Fi.

        Ak ste už vášho robota pripojili
        Pre zmenu Wi-Fi siete, ktorú Roomba aktuálne používa použite tieto kroky:

        1. Pripojte vaše mobilné zariadenie k vami požadovanej sieti.
        2. Na základnej obrazovke („CLEAN“) v aplikácii iRobot HOME vyberte  faq moznostiMore (Viac) → faq nastavenia.jpg  Wi-Fi Settings (Nastavenia Wi-Fi), vyberte vami požadovanú sieť a ak je to potrebné, zadajte heslo do Wi-Fi siete.

         

      • Roomba 900 nereaguje na povely z aplikácie iRobot HOME

        Vyskúšajte pripojiť vaše mobilné zariadenie do rovnakej Wi-Fi siete, ako je pripojená Roomba. Po tom, ako sa aplikácia spustí, trvá asi 15 sekúnd, kým sa spojí s robotom. Ak vidíte zelenú ikonkufaq zem  zemegule v pravom hornom rohu displeja, robotu môže trvať až do 40 sekúnd, kým zareaguje na povely z aplikácie.

        • Ak ikonka zemegule svieti na oranžovo, pripojenie k iRobot Cloudu je nedostupné. Postup na riešenie tohto problému nájdete tu.
        • Ak ikonka zemegule svieti na červeno, pripojenie iRobot cloudu k vášmu mobilnému zariadeniu nie je dostupné. Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené do internetu. Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že iRobot Cloud je mimo prevádzky. Prosím vyskúšajte znova.
      • Dochádza k oneskoreniu v reakciách robota na príkazy z aplikácie iRobot HOME

        Keď sa v hornom pravom rohu zobrazí ikona zemegulefaq zem2 , znamená to, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k inej Wi-Fi sieti, ako Roomba. Stále môže komunikovať s Roombou, ale komunikácia môže byť oneskorená. Ak sa zemeguľa v prípade, že sú zariadenia v rovnakej Wi-Fi sieti neobjavuje, uistite sa prosím, že platí nasledovné:

        • Vaše mobilné zariadenie má zapnuté Wi-Fi.
        • Vaše mobilné zariadenie je v rovnakej Wi-Fi sieti ako Roomba.
        • Váš router je nastavený na vysielanie UDP.

        Ak je vaše mobilné zariadenie v rovnakej Wi-Fi sieti ako Roomba, zelená ikona zemegule svieti a problém s oneskorenými reakciami pretrváva, reštartujte prosím svojho robota a router.

        Reštart robota:
        Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov. Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.

      • iRobot Cloud je mimo prevádzky

        Ak v pravom hornom rohu aplikácie iRobot HOME svieti ikona zemegulefaq zem3  na červeno, znamená to, že spojenie iRobot Cloudu s vaším mobilným zariadením nie je k dispozícii. Prosím skúste znova.

      • Roomba 900 sa nemôže pripojiť k Wi-Fi

        Ak aplikácia iRobot HOME zobrazí akúkoľvek hlášku, hľadajte odpoveď v ostatných Odpovediach na tejto stránke a vyhľadajte riešenie tohto problému.

      • V pravom hornom rohu aplikácie iRobot HOME svieti červená ikona zemegule

        Ak v pravom hornom rohu aplikácie iRobot HOME svieti červená ikona faq zem4 zemegule, znamená to, že pripojenie na iRobot Cloud nie je k dispozícii. Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie má prístup na itnernet. Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že iRobot Cloud je dočasne mimo prevádzky. Prosím skúste znova neskôr.

      • Ako sa dostanem do nastavení môjho routera?

        Do nastavení vášho routera sa môžete dostať zadaním IP adresy do adresného riadka vášho internetového prehliadača.

        router

        Východiskovú IP adresu vášho routera tiež nájdete v jeho dokumentácii. Pomocou nasledovných krokov nájdete IP adresu vášho routera cez počítač:

        PC (operačný systém Windows)

        1. Otvorte okno príkazového riadku nasledovne: Start → All Programs (Všetky programy) → Accessories (Príslušenstvo) → Command Prompt (Príkazový riadok).
        2. V okne príkazového riadku napíšte „ipconfig“ a stlačte Enter na klávesnici.
        3. Hľadajte „Default Gateway (Predvolená brána)“ a korešpondujúcu IP adresu.

        Mac (operačný systém Mac OS)

        Otvorte Preferencie systému. Nájdete ich v wifi apple2  Apple menu.

        Vyberte Network (Sieť) → Advanced → TCP/IP. Použite IP adresu zobrazenú ako „Router“.

      • Ako pridať Roombu 900 do zoznamu MAC adries

        Pre pridanie Roomby do zoznamu MAC adries zvoľte Advanced Options (Pokročilé nastavenia) v druhom kroku pripojenia Roomby k Wi-Fi. Ak máte nastavené filtrovanie MAC adries vo vašom routeri, zvoľte „On“. Pokračujte v procese pripojenia Roomby k Wi-Fi, až kým vám aplikácia iRobot HOME nazobrazí MAC adresu. Prejdite do nastavení vášho routera a pridajte Roombu (uvedenú MAC adresu) do zoznamu povolených MAC adries.

    • Riešenie problémov (chybové hlášky v aplikácií)

      • Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Prosím zadajte nasledujúcu MAC adresu do zoznamu MAC adries vo vašom routeri.“

        Táto správa sa zobrazí, ak ste v Advanced Options (Pokročilé nastavenia) počas pripájania Roomby k Wi-Fi zvolili MAC adresu. Prejdite do nastavení vášho routera a pridajte Roombu (uvedenú MAC adresu) do zoznamu povolených MAC adries.

      • Aplikácia iRobot HOME zobrazuje „Aktualizuje sa softvér“

        Ak počas pripojenia Roomby v nabíjacej stanici bliká tlačidlo CLEAN, znamená to, že sa aktualizuje softvér. Nechajte proces dokončiť, než začnete robota používať. Môže to trvať do 10 minút.

        Ak sa táto hláška objaví, keď sa sťahuje jazykový balíček, použite nasledovné kroky pre vyriešenie:

        1. Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN po dobu 10 sekúnd, kým sa všetky kontrolky nerozsvietia. Keď tlačidlo uvoľníte, budete počuť sériu tónov.
        2. Stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN ešte raz a čakajte 5 sekúnd.
        3. Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte faq moznosti2 Viac možnostífaq nastavenia2.jpg NastaveniaJazyk robota pre zvolenie vami požadovaného jazyka a skúste znova.
      • Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlášku „Cloud nemôže komunikovať s robotom. Stlačte Help (Pomocník) pre viac informácií“ a v pravom hornom rohu svieti oranžová zemeguľa

        Ak aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlášku „Cloud nemôže komunikovať s robotom“ a v pravom hornom rohu svieti oranžová zemeguľa, uistite sa prosím, že platí nasledovné:

        • Roomba má plne nabitú batériu.
        • Vaše internetové pripojenie je aktívne a nemá žiadne problémy.
        • Nezmenili ste nastavenia Wi-Fi. Ak ste nastavenia menili, musíte v aplikácii iRobot HOME zvoliť  faq moznosti2 Viac možností → Nastavenia → Nastavenia Wi-Fi → Zmeniť nastavenia Wi-Fi a zmeniť vaše nastavenia.
        • Vaše mobilné zariadenie nemôže získať prístup na internet.
        • Ak je nabíjacia stanica umiestnená v časti domácnosti s hraničnou silou Wi-Fi signálu, mali by ste ju presunúť do oblasti so silnejším pokrytím. Pokiaľ má vaše mobilné zariadenie v mieste umiestnenia nabíjacej stanice dobrú kvalitu signálu Wi-Fi, aj Roomba bude so sieťou Wi-Fi komunikovať bezproblémovo.
        • Skontrolujte, či už Roomba nie je pripojená k inému mobilnému zariadeniu. Ak je tomu tak, nastavte vaše mobilné zariadenie ako „druhé zariadenie“.
        • Skontrolujtem, či sa Roomba zobrazuje vo vašom routeri v zozname pripojených zariadení. Zistite, ako vstúpiť do nastavení routera. Ak sa Roomba v zozname nezobrazuje, ustite sa, že sa Roomba nachádza v oblasti s dostatočným pokrytím Wi-Fi a či ikona wifi wifi Wi-Fi svieti. Táto situácia môže nastať, ak Roomba práve pracuje, ale dočasne je mimo dosah signálu, alebo ak sa Roomba zasekla v priestore so slabým signálom Wi-Fi. Ak je Roomba v priestore s dobrým Wi-Fi signálom, postupujte podľa nasledových krokov:

        1. Reštartujte robota: Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov. Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.
        2. Reštartujte router.

        Ak problém pretrváva, môže to znamenať, že server iRobot Cloud je mimo prevádzku. Prosím vyskúšjate znova.

      • Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“

        Ak aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Nemožno načítať Wi-Fi detaily siete“, v aplikácii zvoľte faq moznosti2 Viac možností → Nastavenia → Nastavenia Wi-Fi a uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k rovnakej Wi-Fi sieti, ako robot. Ak problém pretrváva, tu nájdete riešenie problému.

      • Aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Neplatné heslo robota. Nastavenia Roomby boli zmenené z iného zariadenia a už nemôže komunikovať s touto aplikáciou. Prajete si pridať alebo odstrániť robota?“

        Táto správa sa objaví, ak bola Roomba pripojená k inému mobilného zariadeniu po tom, ako ste ju pripojili k svojmu zarideniu. Môžete buď pripojiť nový robot k vášmu zariadeniu, alebo pôvodný robot odstrániť.

        faq info Pomocou nasledujúcich krokov môžete pridať druhé mobilné zariadenie na ovládanie vašej Roomby:

        1. Otvorte aplikáciu iRobot HOME a zvoľte wifi menu Menu v hornom ľavom rohu.
        2. Zvoľte „Pridať robota“.
        3. Vyberte robota zo zoznamu.
        4. Uistite sa, že je robot pripojený k nabíjacej stanici a stlačte a podržte tlačidlo wifi domcek DOCK, kým sa nerozsvieti ikona Wi-Fi wifi wifi na robote na zeleno a nezaznie séria tónov.
      • Nemôžem sa prihlásiť do aplikácie iRobot HOME alebo aplikácia pýta „Cloud Service Hostname“

        Aplikácia iRobot HOME nikdy nevyžaduje „Cloud Service Hostname“ alebo akékoľvek iné prihlasovacie heslo. Prosím uistite sa, že máte nainštalovanú aplikáciu iRobot HOME a nie aplikáciu iRobot Ava 500.

    • Riešenie problémov (pripojenie Roomby k Wi-Fi)

      • Krok č. 1 - Potvrdenie Wi-Fi siete

        Počas procesu pripojenia Roomby k Wi-Fi pripojí mobilné zariadenie Roombu na tú istú sieť, ktorú používa aj samotné mobilné zariadenie. Uistite sa, že váš router je zapojený a že ste v prostredí s dobrým pokrytím Wi-Fi signálu. Prejdite do nastavení vášho mobilného zariadenia a pripojte ho k požadovanej Wi-Fi sieti ešte pred začiatkom procesu pripojenia.

        Ak aplikácia iRobot HOME vyžaduje pripojenie k sieti Wi-Fi, hoci je vaša Wi-Fi sieť zobrazená v zozname sietí, skontrolujte, či je zobrazená ikona wifi wifi Wi-Fi signálu v ľavom hornom rohu displeja vášho mobilného zariadenia. Ak tam táto ikona nie je, znamená to, že nie ste pripojený k žiadnej Wi-Fi sieti.

        faq4 1 1
        „V nastaveniach mobilného zariadenie je zobrazený názov vašej Wi-Fi siete, ale ikona v hornom ľavom rohu displeja Wi-Fi nie je zobrazená”

        V prípade tohto problému prejdite do nastavení vášho mobilného zariadenia a zapnite a vypnite „Letový režim“. Ak sa aj napriek tomuto kroku ikona Wi-Fi signálu v ľavom hornom rohu nezobrazí, reštartujte svoje mobilné zariadenie. Po tom, ako sa ikona Wi-Fi signálu zobrazí, otvorte aplikáciu iRobot HOME a proces pripojenia Roomby do Wi-Fi začnite odznova.

        Ak problém pretrváva, reštartujte svoj router.

         

      • Krok č. 2 – Aktivovanie pripojenia Roomby

        Ak po stlačení tlačidiel pri aktivovaní pripojenia Roomby nezaznie žiadny tón, použite nasledovné kroky na vyriešenie tohto problému.

        1. Uistite sa, že nabíjacia stanica je zapojená do elektrickej siete.
        2. Uistite sa, že vaša Roomba je pripojená k nabíjacej stanici.
        3. Ak kontrolky Roomby nesvietia, stlačte tlačidlo CLEAN , aby ste Roombu zapli.
        4. Skúste znova aktivovať pripojenie Roomby stlačením a podržaním tlačidiel wifi domcek DOCK a wifi spotSPOT po oboch stranách tlačidla CLEAN.

        Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.

      • Krok č. 3 – Roomba sa nezobrazuje v zozname Wi-Fi sietí na mojom mobilnom zariadení

        Pokiaľ sa Roomba nezobrazuje v zozname Wi-Fi sietí na vašom mobilnom zariadení, skontrolujte nasledovné:

        • Roomba je pripojená k nabíjacej stanici a ikona Wi-Fi bliká.
        • Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metrov od vášho mobilného zariadenia.
        • Počkali ste najmenej 30 sekúnd, aby sa Roomba zobrazila v zozname Vašich Wi-Fi sietí.
        • Možno budete musieť opustiť zoznam Wi-Fi sietí a znovu sa do neho vrátiť, aby ste Roombu mohli pripojiť.

        Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.

      • Krok č. 4 – Mobilné zariadenie zobrazuje „Nezabezpečená sieť“

        Pri počiatočných nastaveniach komunikujú Roomba a vaše mobilné zariadenie napriamo, aby sa Roomba vedela pripojiť do vašej domácej siete. Nemusíte sa obávať povoliť pripojenie k Roombe, aj keď budete upozornený na nezabezpečenú sieť. Jedná sa o dočasné pripojenie počas procesu pripojenia.

      • Krok č. 5 – Aplikácia iRobot HOME sa nevie pripojiť k Roombe v zozname mojich Wi-Fi sietí

        Ak sa vám vo vašom mobilnom zariadení podarilo pripojiť v zozname Wi-Fi sietí k vašej Roombe, ale aplikácia iRobot HOME sa k Roombe pripojiť nedokáže, prejdite do Nastavení vášho mobilného zariadenia a zapnite a vypnite „Letový režim“.

        Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.

      • Krok č. 6 – „Nedá sa pripojiť k [Robotu]. Skontrolujte nastavenie Wi-Fi a skúste to znova.”

        Postupujte podľa týchto krokov:

        1. Uistite sa, že ikona Wi-Fi na Roombe bliká na zeleno.
        2. Prejdite do nastavení Wi-Fi vo vašom mobilnom zariadení a vyberte Roombu zo zoznamu Wi-Fi sietí. Môže trvať nejakú dobu, kým sa Roomba objaví v zozname Wi-Fi sietí. Vaše mobilné zariadenie počas tohto času hľadá sieť Roomba.
        3. Po zvolení siete Roomba prejdite naspäť do aplikácie iRobot HOME a dokončite proces nastavenia.

        Ak problém pretrváva, resetujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a zopakujte celý proces nastavenia odznova.

      • Krok č. 7 – „Nebolo možné nájsť robota ”

        Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Nebolo možné nájsť robota“ a ak Wi-Fi ikona wifi wifi na Roombe svieti na bielo, postupujte podľa nasledovných krokov pre vyriešenie tohto problému:

        1. Uistite sa, že vaše mobilné zariadenie je pripojené k tej istej sieti, ako ku ktorej sa snaží pripojiť Roomba.
        2. Zapnite aplikáciu iRobot HOME a vyberte wifi menu Menu → Pridať robota.
        3. Zo zoznamu detekovaných robotov vyberte robota, ku ktorému sa chcete pripojiť. Ak nevidíte vášho robota v zozname detekovaných robotov, reštartujte router a vyskúšajte to isté od znova. Uistite sa, že robot je pripojený k nabíjacej stanici a je zapnutý.
        4. Stlačte a podržte tlačidlo wifi domcek DOCK na vašej Roombe, až kým nezaznie séria tónov (asi po 2 sekundách). Keď tlačidlo uvoľníte, Wi-Fi ikona zabliká na zeleno.

        Ak problém pretrváva alebo ikona Wi-Fi na robote nesvieti na bielo, skontrolujte, či sú splnené požiadavky na vašu Wi-Fi sieť, reštartujte router a skúste znova.

      • Krok č. 8 – „Objavila sa chyba siete. Prosím vyberte znovu Roombu zo zoznamu vašich Wi-Fi sietí“

        Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Objavila sa chyba siete. Prosím vyberte znovu Roombu zo zoznamu vašich Wi-Fi sietí“ postupujte podľa nasledovných krokov pre vyriešenie tohto problému:

        1. Zatvorte aplikáciu.
        2. Prejdite do Nastavení vášho zariadenia → Nastavenia Wi-Fi.
        3. Vyberte Roombu.
        4. Vráťte sa do aplikácie iRobot HOME a pokračujte s procesom pripojenia.

        Ak problém pretrváva, skontrolujte, či sú splnené požiadavky na vašu Wi-Fi sieť, reštartujte router a skúste znova.

      • Krok č. 9 – „Nedá sa pripojiť k [Názov siete]. Skontrolujte nastavenie Wi-Fi a skúste to znova.“

        Táto hláška v aplikácii iRobot HOME znamená, že vaše mobilné zariadenie nie je pripojené k správnej sieti. Prejdite do Nastavení Wi-Fi na vašom mobilnom zariadení a pripojte sa k sieti SSID, ku ktorej bola Roomba pôvodne pripojená. Ak problém pretrváva, reštartujte router a skúste znova.

      • Krok č. 10 – Moju sieť nie je možné nastaviť

        Upozorňujeme, že Roomba podporuje iba 2,4 GHz siete. Roomba nepodporuje 5 GHz siete.

        Keď používate aplikáciu iRobot HOME a nemôžete Roombu pripojiť k vašej domácej sieti, uistite sa prosím, že platí nasledovné:

        • Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metre od vášho mobilného zariadenia a v dosahu požadovanej Wi-Fi siete.
        • Mobilné zariadenie má dostatočný Wi-Fi signál.

        faq info V prípade, že mobilné zariadenie nemá dostatočne silný signál Wi-Fi, skontrolujte zdroje rušenia, ako napríklad zariadenia Bluetooth, bezdrôtové telefóny, detské pestúnky a mikrovlnné rúry. Rádiové vlny Wi-Fi majú tiež problém prechádzať cez stavebné materiály, ako je oceľ a betón. V prípade, že kvalita Wi-Fi signálu je pri aktuálnom umiestnení nabíjacej stanice slabá, nabíjaciu stanicu umiestnite bližšie k routeru.

        • Zadali ste správne heslo do siete Wi-Fi.
        • Skontrolujte, či sú nastavenia Wi-Fi správne.

        Reštartujte robota, zatvorte aplikáciu iRobot HOME a opakujte proces pripojenia Roomba. Ak dané kroky problém nevyriešia, reštartujte router.

      • Krok č. 11 – „Roomba je buď mimo dosahu siete [Názov siete], [Názov siete] nemá frekvenciu 2,4 GHz, alebo [Názov siete] je naladená na kanál, ktorý Roomba nepodporuje. Pre ďalšie informácie, viď nastavenia Wi-Fi siete.“

        Keď používate aplikáciu iRobot HOME a nemôžete Roombu pripojiť k vašej domácej sieti, uistite sa prosím, že platí nasledovné:

        • Roomba sa nachádza v okruhu maximálne 3 metre od vášho mobilného zariadenia a v dosahu požadovanej Wi-Fi siete.
        • Váš router podporuje štandard 802.11n pri frekvencii 2,4 GHz.
        • Šírka pásma je 20 MHz alebo AUTO.

        faq info Roomby zakúpené v USA budú komunikovať len s routermi, ktoré vysielajú na kanáloch 1-11. Roomby zakúpené mimo USA sú kompatibilné s kanálmi 1-13.

        Ak problém pretrváva, uistite sa, že nastavenia Wi-Fi siete sú správne.

      • Krok č. 12 – „Roomba nevie získať IP adresu. Skontrolujte nastavenia routera.“

         Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba nevie získať IP adresu. Skontrolujte nastavenia routera“ postupujte podľa nasledovných krokov:

        1. Skontrolujte router a uistite sa, že máte správne nastavenú Wi-Fi.
        2. Skúste proces nastavenie zopakovať odznova.

        Ak problém pretrváva, reštartujte router.

      • Krok č. 13 – „Chyba pri komunikácii s robotom. Prosím reštartujte robot.“

        Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Chyba pri komunikácii s robotom. Prosím reštartujte robot“ postupujte podľa nasledovných krokov:

        1. Stlačte a podrže tlačidlo CLEAN na robote na 10 sekúnd, až kým sa nerozsvietia všetky kontrolky.
        2. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov.
        3. Stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN raz a potom počkajte 5 sekúnd.
      • Krok č. 14 – „Roomba stratila spojenie s routerom. Skontrolujte router alebo overte, či je Roomba v dosahu siete.“

         Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba stratila spojenie s routerom. Skontrolujte router alebo overte, či je Roomba v dosahu siete“ uistite sa prosím, že platí nasledovné:

        • Roomba sa nachádza v oblasti s dobrým pokrytím Wi-Fi. Ak je nabíjacia stanica umiestnená v časti domácnosti s hraničnou silou Wi-Fi signálu, mali by ste ju presunúť do oblasti so silnejším pokrytím. Pokiaľ má vaše mobilné zariadenie v mieste umiestnenia nabíjacej stanice dobrú kvalitu signálu Wi-Fi, aj Roomba bude so sieťou Wi-Fi komunikovať bezproblémovo.
        • Wi-Fi sieť Roomby je správne nastavená a v sieti existujú voľné IP adresy.
        • Roomba má plne nabitú batériu.

        Ak ste overili body uvedené vyššie a problém pretrváva, reštartujte robota, zavrite aplikáciu iRobot HOME a začnite proces nastavenia odznova. Ak problém pretrváva, reštartujte router.

      • Krok č. 15 – „Roomba sa nemôže pripojiť. Prosím stlačte Opakovať.“

        Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „Roomba sa nemôže pripojiť. Prosím stlačte Opakovať“ stlačte Opakovať v spodnej časti displeja a skúste s procesom nastavenia odznova. Ak sa stretnete s inou chybovou hláškou, postupujte podľa pokynov pre riešenie problémov pre túto správu.

      • Krok č. 16 – „V tomto okamihu nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“

        Ak sa v aplikácii iRobot HOME zobrazuje hláška „V tomto okamihu nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova“ postupujte podľa nasledovných krokov:

        1. Uistite sa, že sieť Wi-Fi je správne nastavená a skúste proces pripojenia Roomby odznova.
        2. Ak problém pretrváva, reštartujte robota, zatvorte aplikáciu a začnite proces pripojenia Roomby odznova.
      • Krok č. 17 – „Chyba siete, tento robot nie je pripojený k [Názov siete]. Pripojte sa znovu v nastaveniach a vráťte sa do aplikácie.“

        Ak aplikácia zobrazuje hlášku „Chyba siete, tento robot nie je pripojený k [Názov siete]. Pripojte sa znovu v nastaveniach a vráťte sa do aplikácie“ postupujte podľa nasledovných krokov:

        1. Vypnite aplikáciu iRobot HOME.
        2. V mobilnom zariadení prejdite do nastavení Wi-Fi.
        3. Pripojte sa na uvedenú Wi-Fi [Názov siete].
        4. Vráťte sa do aplikácie iRobot HOME pre ukončenie nastavení.

        Čo tento problém spôsobuje?
        Po zadaní sieťových poverení a pripojení sa k sieti, Roomba aj mobilné zariadenie potrebujú overiť, či používajú rovnakú Wi-Fi (SSID). Toto upozornenie sa na mobilnom zariadení zobrazí, ak sa mobilné zariadenie pripojí k inej sieti než Roomba.

      • Ikonka Wi-Fi na Roombe bliká alebo svieti na červeno

        Ak ikona wifi wifi Wi-Fi na Roombe bliká alebo svieti na červeno, znamená to, že Roomba sa počas procesu pripojenia Roomby k Wi-Fi nevedela pripojiť k routeru. Zvoľte Retry (Opakovať).

      • Aplikácia iRobot HOME počas procesu pripojenia Roomby zobrazuje hlásenie „Teraz nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“

        Ak počas procesu pripojenia Roomby aplikácia iRobot HOME zobrazuje hlásenie „Teraz nie je možné pridať robota. Prosím skúste znova.“, uistite sa, že platí nasledovné:

        • Ak sú k sieti pripojené viaceré roboty, uistite sa, že ste pripojený k správnemu robotu.
        • Ak ikona Wi-Fi wifi wifi na robote svieti na bielo, vyskúšajte proces pripojenia robota spustiť znova.
        • Ak ikona Wi-Fi wifi wifi na robote bliká na zeleno, použite nasledovné kroky na reštartovanie robota a vyskúšajte spustiť proces pripojenia robota znova:
          1. Stlačte a podržte tlačidlo CLEAN na 10 sekúnd, kým sa nerozsvietia kontrolky. Po uvoľnení tlačidla budete počuť sériu tónov.
          2. Znova stlačte a uvoľnite tlačidlo CLEAN a potom počkajte 5 sekúnd.
  • Prevádzka robotického vysávača ROOMBA

    • Ako dlho robotický vysávač Roomba upratuje?

      Upratovanie robotického vysávača Roomba závisí od veľkosti upratovanej plochy. Keďže robot sa v priestore orientuje pomocou inteligentného systému navigácie iAdapt, na začiatku upratovania si premeria miestnosť a sám si určí čas potrebný na dôkladné upratanie danej miestnosti.

      V priemere je to cca. 30 minút upratovania miestnosti o veľkosti 4 x 4 m.

      Počas tohto času robotický vysávač pokryje upratovaný priestor až na 99% a jednotlivé miesta prechádza viackrát. Takisto je schopný vďaka technológii DirtDetect rozoznať viac znečistené miesta, ktorým sa intenzívnejšie venuje.

    • Roomba sa vrátila do nabíjacej stanice a batéria ešte nebola vybitá.

      Roomba série 600, 700 a 800: V prípade, že nie sú použité virtuálne majáky na navigáciu Roomby po jednotlivých miestnostiach (vybrané modely), Roomba bude jednu miestnosť upratovať maximálne 1 hodinu a potom sa vráti do nabíjacej stanice. Roomba si sama vypočítava veľkosť miestnosti a prispôsobuje čas, ako dlho bude vysávať. Pokiaľ je upratovaný priestor veľmi veľký, spustí sa automaticky 1-hodinový režim vysávania, avšak je potrebné myslieť na to, že odporúčaná veľkosť miestnosti na jeden vysávací cyklus je max. 20-30 m2.

      Pokiaľ sú vysávané miestnosti väčšie, je potrebné rozdeliť ich pomocou virtuálnych stien na menšie časti, alebo použiť virtuálne majáky pre navigáciu Roomby po jednotlivých miestnostiach.

      Roomba série 900: Plne nabitá Roomba série 900 vysáva až 2 hodiny a pokiaľ sa jej počas vysávania vybije batéria, automaticky sa vráti na nabíjaciu stanicu kde sa dobije, aby mohla po 90 minútach nabíjania pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Počas nabíjania v režime Charge & Resume bude okrem indikátoru stavu batérie blikať aj tlačidlo CLEAN. Takisto v aplikácii iRobot HOME bude uvedená informácia, že Roomba si iba dobíja batériu, aby mohla pokračovať vo vysávaní.

    • Po zaparkovaní zhasli všetky indikátory na Roombe. Je to chyba?

      Roomby s najnovším firmwareom sa po pripojení k nabíjacej stanici po jednej minúte prepnú do šetriaceho režimu a vypnú všetky indikátory. Roomba sa ďalej nabíja a je pripravená na vysávanie, ale indikátory sú vypnuté. Ak chcete zistiť stav nabitia batérie, jedným zatlačením tlačidla CLEAN sa indikátory opäť rozsvietia. Po ďalšom zatlačení CLEAN sa spustí vysávanie. Počas šetriaceho režimu indikuje pripojenie Roomby k nabíjacej stanici LED indikátor priamo na nabíjacej stanici. Keď je Roomba odpojená, LED indikátor bliká, keď je Roomba pripojená, LED indikátor svieti.

    • Pokračuje robotický vysávač Roomba v upratovaní v prípade, že sa mu pri upratovaní vybije batéria a vráti sa nabíjať na nabíjaciu stanicu?

      Roomba série 600, 700 a 800: Nie. V prípade, že plocha Vášho obytného priestoru je väčšia, ako výdrž batérie na jedno nabitie, ideálnym riešením je nastaviť upratovanie najviac používaných miestností prostredníctvom virtuálnych majákov. Keď sa vrátite domov, najviac používané miestnosti sú upratané, robot Vás čaká nabitý na nabíjacej stanici a ostatné miestnosti (napr. spálňa, hosťovská izba) doupratujete zanesením robota do danej miestnosti.

      Roomba série 900: Áno. Vďaka funkcii Charge & Resume sa Roomba dokáže počas vysávania v situácii, keď sa jej vybíja batéria, automaticky vrátiť na nabíjaciu stanicu kde sa dobije, aby mohla pokračovať a povysávať všetky miestnosti. Chcem vedieť viac

    • Prečo je potrebné upratovať jednotlivé miestnosti jednu za druhou (zónové vysávanie room-to-room, funkcia virtuálnych majákov Virtual Wall Lighthouse)?

      Roomba série 600, 700 a 800: Na to, aby bolo zabezpečené skutočne dôkladné upratanie, je potrebné vyčleniť robotickému vysávaču Roomba jednotlivé miestnosti. Keď budú jednotlivé miestnosti upratované postupne jedna za druhou, robot dosiahne výrobcom udávané pokrytie upratovanej plochy a dôkladný zber nečistôt.

      Ak by ste iba pootvárali všetky dvere v domácnosti a robota pustili vysávať do celého bytu bez rozdelenia miestností, efekt vysávania by bol slabý, alebo robot by nebol schopný sa vrátiť na nabíjaciu stanicu.

      Pri použití virtuálnych majákov je dôležité, aby jednotlivé miestnosti nasledovali jedna za druhou, aby po jednotlivých miestnostiach, medzi ktorými budú majáky umiestnené, Roomba vysávala postupne, ako na tomto nákrese:

      nákres

      Roomba série 900: Vďaka vylepšenej navigácii iAdapt 2.0 v spojení s vizuálnou lokalizáciou nemusíte robotu vyčleňovať jednotlivé miestnosti. Iba pootvárate dvere na všetkých miestnostiach a spustíte upratovanie. Roomba série 900 si počas vysávania vytvára mapu priestoru a presne vie, kde sa nachádza. Dokáže povysávať celú plochu členitej domácnosti a v prípade, že sa jej uprostred vysávania vybije batéria, automaticky sa dobije a pokračuje, aby mohla povysávať všetky miestnosti.

    • Mám zakúpený robotický vysávač Roomba s virtuálnymi stenami Virtual Wall. Je možné si k nemu dokúpiť virtuálne majáky Virtual Wall Lighthouse? Budú ho potom virtuálne majáky navigovať pri upratovaní po jednotlivých miestnostiach?

      Nie. Už pri kúpe sa musíte rozhodnúť, či budete využívať postupné upratovanie miestností. podporujú iba vybrané modely, ostatné modely nedokážu s virtuálnymi majákmi komunikovať.

    • Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický vysávač Roomba (prah, prechodová lišta...)?

      Prechodové lišty nie sú pre robotické vysávače Roomba žiaden problém. Prahy prekonáva až do výšky 1,6 cm.

    • Na aké druhy povrchov je určený robotický vysávač Roomba?

      Robotický vysávač Roomba je účinný vďaka prepracovanému systému zberu nečistôt. Čistiaci modul sa vie prispôsobiť akémukoľvek povrchu, preto je Roomba vhodná na vysávanie kobercov, plávajúcich podláh, dlažby a ostatných povrchov v domácnosti. Nakoľko robotické vysávače nedosahujú tak vysoký sací výkon ako klasické vysávače, spoločnosť iRobot sa sústredila na vytvorenie takého systému, ktorý vysoký sací výkon klasických vysávačov nahradí. Tento patentovaný systém využíva podtlakové sanie v spolupráci s dvoma proti sebe rotujúcimi kefami, ktoré pracujú na princípe turbo kefy. Kefy pozbierajú hrubé nečistoty, ako sú vlasy, chlpy, omrvinky. Následne je povysávaný aj jemný prach a všetky nečistoty sú uložené v zbernom zásobníku robota.

      Robotické vysávače Roomba sú určené na upratovanie všetkých povrchov, ktoré sa bežne používajú v domácnostiach, teda:

      • plávajúce laminátové a drevené podlahy,

      • koberce s nízkym vlasom,

      • linoleá a PVC povrchy,

      • dlažby.

      Robotické vysávače Roomba sú určené iba na domáce použitie, preto sa nemôžu používať v exteriérových alebo priemyselných podmienkach (výrobné haly, predajne...).

    • Zvládne robotický vysávač Roomba upratať aj koberce? A čo strapce na kobercoch?

      Vďaka dvom hlavným, proti sebe rotujúcim kefám, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti robota upratuje robotický vysávač Roomba koberce podobným princípom ako turbo-kefa bežného vysávača.

      To znamená, že robot pri upratovaní jednotlivé vlasce koberca zodvihne, preklepe a je schopný povysávať aj nečistoty, ktoré sú usadené hlbšie v koberci. Navyše, po upratovaní robotickým vysávačom Roomba vyzerajú koberce lepšie, farby sú oživené.

      Pokiaľ máte na koberci strapce, nemusíte sa obávať. Technológia AntiTangle (ochrana proti namotaniu) zabráni namotaniu strapcov na kefy robota.

    • Musím pred upratovaním robotickým vysávačom Roomba upratať káble pod mojím stolom s počítačom?

      Nemusíte. Vďaka technológii AntiTangle (ochrana proti namotaniu) robotický vysávač Roomba káble nenamotá.

    • Môžem so svojim robotickým vysávačom Roomba upratovať aj vlhké povrchy?

      Nie. Robotické vysávače Roomba sú určené iba na suché čistenie, vysávanie suchých povrchov.

      Pred upratovaním robotom je potrebné skontrolovať, či sa na ploche nenachádzajú žiadne rozliate tekutiny, ktoré by mohli robota poškodiť. Takisto je potrebné dať si pozor na misky s vodou pre Vašich zvieracích miláčikov, ktoré by robot pri dotyku nárazníkom mohol rozliať.

    • Prečo nemajú robotické vysávače Roomba UV svetlo / dezinfekciu?

      UV dezinfekciu propagujú neznačkové napodobeniny robotických vysávačov iRobot. Tieto lacné napodobeniny svojim chaotickým pohybom pokryjú maximálne 25% priestoru, a preto, aj keby bola UV dezinfekcia týchto robotov skutočne funkčná, nepokryla by požadovaný priestor dostatočne.

      Navyše, táto lampička má veľkú spotrebu energie, a preto zákazníci, ktorí sa rozhodli pre takto vybavený robot radšej svetlo nezapínajú, pretože výrazne čerpá energiu z batérie robota.

    • Prečo nemajú robotické vysávače Roomba mopovaciu handričku?

      Znova sa jedná o funkciu lacných napodobenín robotických vysávačov iRobot. Keďže tieto napodobeniny nemajú dôkladne prepracovaný zber nečistôt na upratovanom povrchu ostáva jemný prachový film, ktorý má zotrieť práve táto mopovacia handrička. Keď potom napríklad robot s nazbieraným prachom vybehne na koberec, všetky nečistoty ostanú zachytené v koberci.

      Robotické vysávače Roomba majú prepracovaný systém dvoch proti sebe rotujúcich kief a efektívneho sania, a preto na upratovanom povrchu neostáva žiaden prachový film. Plávajúce podlahy, dlaždice sú dôkladne upratané a nie je ich potrebné z nich dodatočne odstraňovať jemný prach.

      Na mopovanie menších nečistôt a fľakov a leštenie podláh je určený robotický mop iRobot Braava.

    • Prečo majú robotické vysávače Roomba iba jednu bočnú kefku?

      Na rozdiel od konkurenčných robotických vysávačov, iRobot vďaka inteligentnému systému navigácie iAdapt dokáže cielene vymetať pomocou bočnej kefky nečistoty z kútov, okolo stien a prekážok.

      A keďže v jednom momente môže byť robot pri prekážke iba jednou stranou, jedna je postačujúca.

      Konkurenčné robotické vysávače (aj keď majú dve bočné kefky) len náhodne pri náraze do prekážky vymecú nečistoty aj bočnou kefkou. Konkurenčné roboty si nevedia uvedomiť, že sa nachádzajú povedzme pri stene, ktorú je potrebné vymiesť bočnou kefkou po celej dĺžke.

    • Ako mám postupovať v prípade, že sa robotický vysávač Roomba nechce vrátiť do nabíjacej stanice Home Base?

      V blízkosti nabíjacej stanice (okruh 1 metra) by sa nemali nachádzať žiadne prekážky a takisto žiadne príslušenstvo robotického vysávača iRobot (najmä a virtuálne majáky). Takisto signál z týchto zariadení nesmie smerovať priamo na nabíjaciu stanicu Home Base.

      Vo väčšine prípadov stačí nabíjaciu stanicu posunúť o 10 cm pri stene – zmeniť jej polohu.

      Pokiaľ ani tento zásah nepomôže, kontaktujte našu iRobot infolinku 0900 111 151.

    • Prečo na mojom robotickom vysávači Roomba niekedy svieti modrá LED dióda, resp. indikátor lupa a robot sa točí na mieste alebo chodí do predu a do zadu?

      Nejedná sa o žiadnu poruchu. Modrá LED dióda (Roomba série 600) alebo modrá lupa (Roomba série 700 a 800) indikuje, že robotický vysávač Roomba pomocou technológie Dirt Detect našiel miesto, na ktorom sa nachádza viac znečistenia.

      Robot sa takémuto miestu začne intenzívnejšie venovať buď točením sa na danom mieste, alebo pohybmi do predu a do zadu, aby zabezpečil úplne dôkladné povysávanie miest, na ktorých sa nachádza viac znečistenia.

    • Prečo sa na robotickom vysávači Roomba netočí bočná kefka, alebo sa točí v opačom smere?

      Zastavenie bočnej kefky môžu zapríčiniť vlasy namotané pod ňou. Odskrutkujte bočnú kefku a skontrolujte, či sa pod ňou nenachádzajú žiadne namotané vlasy. Čistenie bočnej kefky patrí k pravidelnej údržbe robota. Prečitajte si viac o údržbe robota.

      Bočná kefka sa môže točiť v opačnom smere v prípade, že niečo namotá. Spätným chodom bočnej kefky sa robot snaží odmotať (technológia AntiTangle).

    • Je možné nastaviť viac časov upratovania počas jedného dňa?

      Nie. Plánovanie upratovania je možné nastaviť na každý deň v týždni ľubovoľný čas, alebo upratovanie v niektoré dni vynechať. Ale na jeden deň sa dá nastaviť iba jeden čas, kedy začne robot upratovať.

    • Prečo sa robotický vysávač Roomba dotýka každej prekážky?

      Robotické vysávače Roomba vždy reagujú na zistenú situáciu, prispôsobujú sa upratovanému priestoru, monitorujú ho pomocou senzorov, ale aj dotykom nárazníka.

      Jedná sa o jemný dotyk. Keď robotický vysávač Roomba senzormi zaznamená prekážku, spomalí a jemne sa jej dotkne, aby zistil, či je pevná.

      Týmto spôsobom zabezpečí upratanie aj za záclonami, závesmi, alebo pod posteľou, cez ktorú máte prehodenú prikrývku.

    • Ako zresetovať robota Roomba do výrobných nastavení?

      Vytiahnite robota z nabíjacej stanice a v zapnutom stave:

      Roomba série 500 a 600 – súčasne na 10 sekúnd podržte zatlačené tlačidlá DOCK a SPOT. Po uvoľnení tlačidiel sa ozve vzostupný zvuk, ako keď bol robot prvýkrát spustený.

      Roomba série 700 a 800 – na 10 sekúnd podržte zatlačené tlačidlo CLEAN až kým sa na displayi nezobrazí nápis „RST“. Po uvoľnení tlačidla sa ozve vzostupný zvuk, ako keď bol robot prvýkrát spustený.

      Po zresetovaní sa z robota môžu vymazať všetky informácie o čase a pláne upratovania.

  • Prevádzka robotického umývača SCOOBA

    • Na aké druhy povrchov je určený robotický umývač Scooba?

      Robotický umývač Scooba pri umývaní využíva väčšie množstvo vody, ktoré vo finálnej fáze čistenia zotiera z podlahy gumenou stierkou a umiestňuje do zásobníka na znečistenú vodu. Keďže voda je počas väčšiny čistiaceho cyklu nanesená na podlahu, Scoobu neodporúčame používať na povrchoch, ktoré sú náchylné na vlhkosť. Odporúčame poradiť sa s predajcom podlahy ohľadom jej údržby a umývania vodou.

      Bez obáv ju môžete použiť na umývanie dlažby, kameňa alebo linolea. Dokonca dokáže vyčistiť aj zanesené škáry na dlažbe alebo drsnejšie povrchy.

      Pred použitím Scooby odporúčame povysávať, keďže nahromadené chumáče prachu a vlasy môžu negatívne ovplyvniť výsledok umývania.

    • Aké čistiace prostriedky môžem použiť v robotickom umývači Scooba?

      Najlepšie výsledky dosiahnete pri použití originálneho čistiaceho prostriedku , ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti.

      Môžete tiež použiť neagresívne prípravky, ktoré nepenia. Treba brať do úvahy koncentráciu čistiaceho prostriedku, pokiaľ by bola koncentrácia vysoká, po umývaní robotom môžu ostať na podlahe viditeľné stopy alebo fľaky. Preto si vždy prečítajte návod na použitie čistiaceho prostriedku a prispôsobte koncentráciu objemu nádržky, ktorá je 0,75 l.

      Nikdy nepoužívajte ocot, ktorý môže poškodiť robota.

  • Prevádzka robotického mopu BRAAVA

    • Na aké druhy povrchov je určený robotický mop Braava?

      Braava je určená na čistenie všetkých pevných podláh bežne používaných v domácnostiach. Nie je určená na zber veľkých nečistôt, a preto odporúčame pred upratovaním podlahu povysávať. Je potrebné skontrolovať, či sa na podlahe nenachádzajú ostré predmety alebo piesok, ktoré by pri zachytení na čistiacej handričke mohli poškodiť podlahu.

      Braava funguje na princípe vlhčenej handričky, ktorá nepoškodí ani citlivé drevené podlahy. Preto ju môžete použiť nielen na dlažbu, kameň, linoleum, ale aj na plávajúce laminátové a drevené podlahy. Braava nemusí byť účinná na hrboľatých povrchoch (napríklad dlažba), na silne voskovaných podlahách a takisto na drsných podlahách (napríklad bridlica alebo kameň).

      V prípade, že sa v upratovanej miestnosti nachádza koberec, Braava ho rozozná pomocou nárazníka a nebude sa snažiť dostať sa naň, čistiť bude okolo koberca.

    • Aké čistiace prostriedky môžem použiť v robotickom mope Braava?

      Najlepšie výsledky dosiahnete pri použití originálneho čistiaceho prostriedku , ktorý je šetrný k robotu, nepoškodí ho a zároveň odstraňuje až 99,3% baktérií, ktoré sa bežne nachádzajú v domácnosti. Po naplnení čistiacej hlavy vodou použite jednu čajovú lyžičku originálneho čistiaceho prostriedku.

      Môžete tiež použiť neagresívne prípravky, ktoré nepenia. Treba brať do úvahy koncentráciu čistiaceho prostriedku, pokiaľ by bola koncentrácia vysoká, po mopovaní robotom môžu ostať na podlahe viditeľné stopy alebo fľaky. Preto si vždy prečítajte návod na použitie čistiaceho prostriedku a prispôsobte koncentráciu objemu nádržky, ktorá je 0,15 l.

      Tiež je možné použiť nekoncentrované čistiace prostriedky, ktoré odporúča výrobca podlahy alebo jednorazové čistiace handričky. Nikdy nepoužívajte ocot, ktorý môže poškodiť robota.

    • Akú najvyššiu prekážku je schopný prekonať robotický mop Braava (prah, prechodová lišta...)?

      Robotický mop Braava neprechádza cez prahy a takisto ani cez nízke prechodové (dilatačné) lišty. Pokiaľ sa medzi miestnosťami nachádzajú prechodové lišty, je potrebné prenášať robota a navigačnú kocku do každej izby samostatne.

    • Na čo slúži navigačná kocka?

      Balenie robotického mopu Braava obsahuje jednu navigačnú kocku, ktorá pomáha robotu pri orientácii v priestore. Navigačnú kocku je potrebné umiestniť na vyvýšené miesto čo najviac do stredu miestnosti. Pomocou nej Braava vie, ktoré miesta už upratala a ktoré je ešte potrebné upratovať. Bez použitia navigačnej kocky nemusí byť upratovanie dôkladné, nie všetky miesta podlahy budú očistené.

      Pri vybraných modeloch, ktoré podporujú funkciu upratovania Cube-to-Cube, je možné použiť viac navigačných kociek (predávané samostatne). Braava potom upratuje v okruhu prvej navigačnej kocky (vzdialenosť od kocky cca 6-7 m) a následne sa prehlási na ďalšiu kocku a upratuje podlahu v jej okolí. Viac informácií o funkcii Cube-to-Cube nájdete v návode na použitie k vášmu robotickému mopu Braava.

      Na co sluzi navigacna kocka NorthStar Cube

      Pri použití funkcie Cube-to-Cube musia mať navigačné kocky rôzne kanály.
      * upratovanie s jednou kockou
      ** upratovanie s viacerými kockami Cube-to-Cube

    • Musí byť Braava neustále pripojená na nabíjačku?

      Odporúčame, aby bol robot Braava neustále pripojený na nabíjací adaptér alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge. Nepoškodí to batériu a Braava bude neustále pripravená na ďalšie mopovanie.

      Pokiaľ by ste plánovali Braavu ponechať dlhšiu dobu bez nabíjania, je potrebné najskôr batériu do plna nabiť. V prípade dlhodobejšieho nepoužívania (dovolenka, sťahovanie) je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať a odpojiť z robota.

  • Prevádzka robotického mopu BRAAVA JET

    • Ako sa Braava jet orientuje a ako upratuje?

      Braavu jet umiestnite do ľavého spodného rohu oblasti, ktorú si prajete vyčistiť, a približne 30 cm od stien. Pri čistení postupuje smerom doprava, až kým nenarazí na stenu alebo inú prekážku. Keď očistí oblasť dostupnú vpravo, bude pokračovať smerom vpred a doprava odtiaľ, kde začala. Keď Braava jet narazí na rohy, nohy stoličiek a iné prekážky, bude upratovať okolo nich a následne sa vráti na pôvodnú trasu a bude pokračovať v upratovaní. Čistenie ukončí vyčistením kútov a obvodu miestnosti, okolo nábytku a iného zariadenia. Nakoniec sa Braava jet vráti na miesto, z ktorého upratovanie začala a zahlási ukončenie upratovania.

    • Bude Braava jet rozprašovať vodu aj na nábytok alebo záclony?

      Počas každého mopovania si Braava jet vytvára mapu priestoru a prekážok, ktoré sa v priestore nachádzajú. Braava jet nerozprašuje vodu na nábytok ani steny. Pred rozprašovaním cúvne, aby sa zaistilo, že zasiahne iba časť podlahy, ktorá je voľná. Pred spustením robotického mopu Braava jet však nadvihnite záclony a závesy, ktoré siahajú po zem.

    • Môžem pri mopovaní Braavou jet použiť nejaký čistiaci prostriedok?

      Určite nie. Používajte len čistú vodu z vodovodu bez akýchkoľvek čistiacich prostriedkov. Čistiace prostriedky, dokonca aj tie prírodné, môžu upchať rozprašovaciu trysku a poškodiť materiály vo vnútri Braavy jet.

    • Môžem jednu jednorazovú čistiacu podložku použiť vo viacerých miestnostiach?

      Bohužiaľ nie. V režime mokrého mopovania alebo vlhkého zametania Braava jet najskôr dvakrát prejde cez prvú trasu, aby dosiahla optimálnu vlhkosť podložky predtým, než začne upratovať zvyšok miestnosti. Podložka je teda na začiatku každého čistiaceho cyklu optimálne navlhčená. Keď Braavu jet preložíte do inej miestnosti, začína nový čistiaci cyklus s opätovným prvotným navlhčením podložky, a tým pádom ju premočí.

      Jednu čistiacu podložku je možné použiť iba na jeden čistiaci cyklus. Prateľné, opakovateľné čistiace podložky sú dostupné ako voliteľné príslušenstvo. 

  • Starostlivosť o batériu

    • Ako zabezpečím najdlhšiu životnosť batérie robotov iRobot?

      robota je nevyhnutné vždy udržiavať pod napätím. To znamená, že pokiaľ robot neupratuje, je potrebné ponechať robota pripojeného na nabíjaciu stanicu Home Base (Roomba), na nabíjací stojan DryDock (Scooba) alebo na nabíjaciu stanicu Turbo Charge (Braava).

      Dlhodobé odkladanie mimo nabíjaciu stanicu alebo prerušovanie nabíjania môže batériu robota nenávratne poškodiť. Životnosť batérie tiež predĺži pravidelné používanie robota (na dennej báze).

      Bežná životnosť batérie je približne 2 roky. Vždy je potrebné riadiť sa pokynmi uvedenými v návode na použitie. Kapacita batérie sa časom a používaním znižuje. Takéto zníženie kapacity je nevratné a nemôže byť považované za vadu, ale za bežné opotrebenie.

    • Ak je robot nabitý a chcem upratovať až za týždeň mám nechať robot na nabíjacej stanici ďalej nabíjať, alebo ho mám odložiť z nabíjacej stanice?

      Určite je potrebné nechať robota na nabíjacej stanici, nech je batéria robota neustále pod napätím. Podľa našich skúseností dokonca batéria robota, ktorým sa upratuje deň čo deň má dlhšiu životnosť, ako keď sa robot používa iba raz týždenne.

    • Ako postupovať v prípade, že robot bude dlhšie nevyužitý (prerábanie bytu, sťahovanie, dovolenka...)?

      V prípade, že bude robot dlhšie nevyužívaný, je potrebné batériu do plna nabiť, vybrať ju z robota a odložiť ju na suché a tmavé miesto.

      Ponechanie batérie v robote, ktorý bude dlhodobejšie nepoužívaný môže batériu nenávratne poškodiť alebo skrátiť jej životnosť.

    • Aká je spotreba elektrickej energie pri používaní robotického vysávača Roomba?

      Pri dennodennom vysávaní robotickým vysávačom Roomba nepresiahne ročná spotreba robota sumu 10€.

      Spotreba elektrickej energie je:
      - udržiavací režim: max. 3W
      - nabíjanie: max. 29W

    • Čo znamená, ak indikátor nabíjania robota Roomba rýchlo bliká?

      V prípade, že indikátor nabíjania robotického vysávača Roomba bliká rýchlejšie ako obvykle, automaticky sa spustilo obnovovacie nabíjanie batérie, teda formátovanie. Tento režim spustí Roomba sama v prípadoch, keď napríklad rozozná, že batéria bola dlhšie nenabíjaná, alebo sa znížila jej kapacita.

      Obnovovacie nabíjanie nie je možné spustiť manuálne a robot si sám vyhodnotí, kedy je potrebné ho spustiť. Pokiaľ sa obnovovacie nabíjanie spustilo, nikdy ho neprerušujte. Môže to poškodiť alebo znehodnotiť batériu.